بررسی ورود مواد سمی از معادن زغال سنگ به رودخانه ها

عصر معدن- داده های جدید مربوط به مواد شیمیایی از معادن زغال سنگ جنوبی بریتیش کلمبیا در آب به اشتراک گذاشته می شود.;

بررسی ورود مواد سمی از معادن زغال سنگ به رودخانه ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، گزارش مطبوعاتی کانادا اعلام کرد که نمایندگان ایالات متحده در کمیسیون بین المللی نامه ای را به وزارت امور خارجه ایالات متحده فرستادند مبنی بر اینکه همتایان کانادایی آنها انتشار داده های جدید مربوط به مواد شیمیایی سمی را از معادن زغال سنگ جنوبی بریتیش کلمبیا در آب به اشتراک می گذارند.

    این گزارش می گوید که کمیسیونرهای کانادایی مایل نیستند گزارشی را ارائه دهند که حاکی از آلودگی سلنیوم در آبهای مرزی رودخانه Kootenai باشد.

    سندها نشان می دهدبه طور دقیق،پنج راه آبی که در مخزن Koocanusa مرزی در حال عبور است که دارای سطوحی از سلنیوم در حداکثر یا بالاتر از دستورالعمل های آب آشامیدنی است که می تواند باعث بیماری در انسان و نارسایی تولید مثل در ماهی ها  شود.

    در این مطالعه گفته شده است که سطح سلنیوم در رودخانه های Elk و Fording 70 برابر در رودخانه Flathead است که از پنج معدن زغالسنگی که توسط Teck Resources اداره می شوند، جریان یافته است. با این حال، در ماه ژوئن، دو عضو کانادایی این کمیسیون،از تایید گزارش سلنیوم در حوزه آبخیز رودخانه ELK استفاده نکردند.

    در این زمینه، کمپانی های U.S. در نامه خود به وزارت امور خارجه نوشتند که چنین نگرانی ها و عدم اقدام فوری می تواند سلنیوم را برای قرن ها در آب های رودخانه و آب های زیرزمینی حفظ کند.

    سخنگوی کمیسیون سارا لبریچون گفت: این گزارش هنوز توسط کمیسیونرها هر دو طرف بررسی نشده است. با این حال، در نامه ای به وزارت امور خارجه، آمریکایی ها می گویند که همکاران کانادایی آنها یک نسخه قبلی از گزارش را ترجیح می دهند که در نظر آنها در مورد تاثیرات اخیر سلنیوم تعریف شده ضعیف است.

    بر اساس گزارش CP، منابع Teck منابع مبتنی بر ونکوور در بیانیه ای اعلام کردند که آزمایش آب  و سطح سلنیوم مناسب و حفاظت از زندگی آبزی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر