ایمیدرو با افزایش سرمایه صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی موافقت کرد

عصر معدن- با موافقت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، تا پایان سال‌جاری سرمایه صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی از ۱۴۳ میلیارد تومان به ۳۵۰ میلیارد تومان و در سال ۹۹ به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.;

ایمیدرو با افزایش سرمایه صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی موافقت کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، فرید دهقانی مدیرعامل صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی در یک نشست خبری با بیان این مطلب افزود: افزایش سرمایه صندوق به‌صورت نقدی و از محل آورده سهامدار عمده (ایمیدرو) تامین خواهد شد.

    وی در مورد نقش صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی در احیا و نوسازی معادن کوچک‌مقیاس تصریح کرد: در سال «رونق تولید» و در راستای برنامه احیا و راه‌اندازی معادن کوچک و متوسط، تفاهم‌نامه‌ای بین صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی و بانک صنعت و معدن به امضا رسیده است.

    این تفاهم‌نامه به منظور اعطای تسهیلات به متقاضیان برای تامین ماشین‌آلات، تجهیزات و سایر طرح‌های مرتبط با عملیات معدنی منعقد شد.

    مدیرعامل صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی با اشاره به پوشش ریسک اکتشاف توسط صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی افزود: صندوق با حمایت و پوشش ریسک اکتشاف معادن، گامی بلند در جهت تشویق سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران در این بخش برداشته که هر روز درحال توسعه و گسترش هرچه بیشتر آن است.

    وی همچنین درباره حمایت صندوق از استارت‌آپ‌ها گفت: بسیار علاقه‌مند هستیم به‌عنوان بخشی از حاکمیت از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در حل مشکلات شرکت‌های معدنی حمایت کنیم.


    دهقانی با بیان اینکه هر نوآوری دارای ریسک بالایی است، خاطرنشان کرد: شاید شرکت‌هایی که دارای حاشیه سود بالایی باشند به راحتی بتوانند از نوآوری استفاده کنند و نگران ریسک آن نباشند؛ اما بسیاری از بخش‌های خصوصی در بخش معدن و صنایع معدنی این توان بالا را برای چنین موضوعی دارند.

    وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با شرکت‌های استارت‌‌آپی گفت: در جلسات متعددی که با این شرکت‌ها داشته‌ایم، سعی بر آن بوده که ریسک را از سمت سرمایه‌گذار به سمت خود هدایت کنیم.

    مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی افزود: با  معاونت فناوری علمی ریاست‌جمهوری وارد مذاکره شدیم و به همین منظور پیش‌نویس تفاهم‌نامه‌ای با صندوق نوآوری و شکوفایی تدوین شده که در مرحله نهایی شدن است.

    به گفته وی، در یک طرف قضیه متقاضیان هستند که شامل شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی و به‌صورت خصوصی هستند، در بخش دیگر نیز یکسری استارت‌آپ‌ها و ایده‌پردازها قرار دارند که این شرکت‌ها احتمالا با مشکلات مالی مربوطه مواجه هستند.

    دهقانی افزود: صندوق در این میان به‌عنوان یک رگولاتور بیمه‌گر، منابعی را که برای ایده‌پردازی استارت‌آپ‌ها لازم است با کمک معاونت علمی تخصیص می‌دهد و اگر ایده آنها به نتیجه نرسید بخش عظیمی از منابع مالی که بیمه کرده‌ایم به متقاضی برخواهد گشت.

    وی تصریح کرد: صندوق بیمه برای معدن‌داران بزرگ خصوصی که دارای منابع مالی خود هستند به‌عنوان بیمه‌گر وارد خواهد شد، اما برای واحدهای کوچک به این صورت عمل نمی‌کنیم و خود به‌عنوان حامی مالی آنها وارد عمل می‌شویم و در کنار آنها خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر