رئیس هیات عامل ایمیدرو:

تفاهمنامه های بین ایمیدرو و مراکز علمی به قرارداد تبدیل می‌شود

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: تفاهمنامه‌های بین ایمیدرو، دانشگاه ها و مراکز علمی در راستای اجرا نقشه راه معدن به قرارداد تبدیل می شود. وی همچنین از راه اندازی سازمان ناظر بر اجرا این قراردادها در ایمیدرو خبر داد.;

تفاهمنامه های بین ایمیدرو و مراکز علمی به قرارداد تبدیل می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور که در جلسه کمیته تحقیق، پژوهش و آموزش در راستای نقشه راه معدن سخن می گفت، افزود: ایمیدرو طی سال گذشته از 90 پایان نامه در بخش معدن و صنایع معدنی حمایت کرد.

    وی ضمن تاکید بر اثربخش بودن طرح های تحقیقاتی در این حوزه افزود: در راستای بهره مندی از اثرات طرح های تحقیقاتی، پیاده سازی و نتیجه پیاده سازی آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به آمادگی این سازمان در حمایت از طرح های زیست محیطی اعلام کرد: اجرای طرح های تحقیقاتی در واحدهای معدن و صنایع معدنی عملیاتی و در این زمینه مطالعات مرتبط با مسائل زیست محیطی در نظر گرفته خواهد شد.

    تعیین راهبرد برای طرح های تحقیقاتی

    غریب پور در بخش دیگری از سخنان خود تعیین راهبرد در طرح های تحقیقاتی مورد حمایت ایمیدرو را مهم خواند و افزود: طرح های تحقیقاتی پیاده سازی شده در شرکت‌های تابعه باید نتایج مشخصی داشته باشد.

    وی گفت: بومی سازی، توسعه تولید و توانمندسازی ارکان اصلی به ثمر رسیدن اهداف ایمیدرو در راستای طرح های تحقیقاتی با محوریت اجرای نقشه راه معدن خواهد بود.

    غریب پور با تاکید بر اینکه استفاده از دانش روز نیاز امروز معدن و صنایع معدنی است، گفت: ایمیدرو مصمم به تعامل هرچه بیشتر با دانشگاه ها است و این همکاری در قالب تفاهمنامه و تبدیل آن به قرارداد در سال جاری ادامه خواهد داشت.

    بنابر این گزارش، جلسه کمیته تحقیق، پژوهش و آموزش در راستای نقشه راه معدن که با حضور جمعی از معاونان و مدیران ایمیدرو برگزار شد، بر تقویت دانش مدیران و متخصصان معدن و صنایع معدنی تاکید شد.

    همچنین نحوه همکاری ایمیدرو با وزارت علوم در راستای قطب بندی دانشگاه ها به منظور بهره مندی از دستاوردهای تحقیقاتی در این بخش مورد بررسی قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر