ارائه تسهیلات ۱۵ میلیاردی به معادن کوچک و متوسط

عصر معدن- طبق اعلام مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، با توجه به اینکه معدن از عمده‌ترین بخش‌های تأمین‌کننده مواد اولیه صنایع محسوب می‌شود، این صندوق با صدور بیمه‌نامه سرمایه‌گذاری، تسهیلات تا سقف ۱۵ میلیارد تومان را برای معادن کوچک و متوسط با دوره بازپرداخت سه تا پنج سال در نظر گرفته است.;

ارائه تسهیلات ۱۵ میلیاردی به معادن کوچک و متوسط
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، فرید دهقانی، در رابطه با خدمات صندوق بیمه در مراحل اکتشاف، اعلام کرد: صندوق بیمه در این بخش به دو صورت خدمات خود را ارائه می‌دهد. صدور بیمه‌نامه سرمایه‌گذاری اکتشاف که ریسک اکتشاف را پوشش می‌دهد و در صورت نرسیدن به کانه، 80 درصد سرمایه را به متقاضی باز می‌گرداند. علاوه بر این در صورتیکه سرمایه‌گذار منابع مالی مکفی نداشته باشد، صندوق بیمه از طریق وجوه اداره شده وزارت صمت، تسهیلات لازم را در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌دهد.

    مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی ادامه داد: ارائه تسهیلات به پیمانکاران معدنی بدین صورت است که ضمانت‌نامه صادر و تسهیلات به صورت تجهیزات ارائه می‌شود و نقدی نیست. صندوق برای هر میزان درخواست وارده برای تسهیلات، آمادگی صدور ضمانت‌نامه داشته و محدودیتی از این نظر وجود ندارد. البته لازم به ذکر است که سقف در نظر گرفته شده برای تسهیلات، 15 میلیارد تومان است که تنها به معادن کوچک و متوسط تعلق می‌گیرد و دوره بازپرداخت این وام‌ها سه تا پنج سال پیش‌بینی شده است.

    وی افزود: صندوق برای معادن خاصی که از فناوری "های تک" استفاده کرده، خوش حساب بوده یا در مناطق مرزی واقع شده باشند، شش تا هشت درصد یارانه سود تسهیلات اعطا می‌کند؛ به عبارتی نرخ سود تسهیلات برای این معادن 10 تا 12 درصد محاسبه می‌شود.

    دهقانی در رابطه با شیوه تخصیص تسهیلات، خاطرنشان کرد: معدن‌داران باید در سامانه «کارا» ثبت نام کرده و سپس مدارک مورد نیاز را به سازمان صنعت، معدن و تجارت استانی ارسال کنند، بعد از آن مدارک برای بررسی به صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی ارسال و در نهایت برای طرح‌های پذیرفته شده، ضمانت‌نامه به عنوان "وثیقه تسهیلات" اعطا می‌شود.

    مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی با تاکید بر اینکه بخش معدن و صنایع معدنی از بخش‌های اولویت‌دار اشتغال‌زایی با برون‌داد اشتغال پایدار است، گفت: بخش معدن از عمده‌ترین بخش‌های تأمین‌کننده مواد اولیه صنایع محسوب می‌شود؛ به طوری که ذخایر غنی مواد معدنی در کنار منابع سرشار و در دسترس انرژی، به عنوان یک امکان بالقوه می‌تواند نقش اساسی در توسعه صنعتی کشور ایفا کرده و راهگشای بسیاری از معضلات رشد صنعتی کشور باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر