گام های صندوق بیمه معدنی برای افزایش سرمایه

عصر معدن- مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی گفت: معدن جزو بخش‌هایی است که کمترین تاثیرپذیری را از تحریم‌ دارد اما اگر در تامین قطعات یدکی تدبیر لازم را نداشته باشیم، ماشین‌آلات معادن زمین‌گیر می شود.;

گام های صندوق بیمه معدنی برای افزایش سرمایه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، فرید دهقانی با بیان اینکه سرمایه صندوق تا به امروز 143 میلیارد تومان است اعلام کرد: برآورد ما این است که باید حداقل 1000 میلیارد تومان سرمایه صندوق باشد.

    دهقانی ادامه داد: سال بعد، افزایش سرمایه تا 350 میلیارد تومان است و در گام بعدی 700 میلیارد تومان و تا سال 1400، به 1000 میلیارد تومان خواهد رسید.

    کشورهای دارای پتانسیل‌های معدنی در تلاش هستند با استفاده از امتیازهای متفاوتی که در اختیار دارند سهم بالاتری از سرمایه‌های سرگردان را به خود جلب کنند تا سهم صنعت در اقتصاد آنها بالاتر از گذشته قرار گیرد.

    وی ادامه داد: در این میان نهادهایی تشکیل می‌شوند که حکم پل ارتباطی با سرمایه‌گذاران را داشته و در واقع با کارکرد حاکمیتی و حمایتی، علاقمندان را به این بخش ترغیب می کنند.

    دهقانی گفت: در ایران این وظیفه بر عهده صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی قرار گرفته است.

    مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، نهادی حاکمیتی در بخش معدن است و 100درصد سهام این صندوق نیز دولتی و متعلق به دولت است و یکی از اصلی‌ترین رسالت صندوق هم پوشش ریسک اکتشاف بوده است.

    کاهش ریسک اکتشاف

    دهقانی افزود: یکی از ماموریت‌های صندوق کاهش ریسک اکتشاف است. البته این نکته از آنجا مهم است که براین باوریم هرگونه سرمایه‌گذاری و توسعه در بخش معدن از این مرحله یعنی اکتشاف آغاز می‌شود.

    وی با بیان اینکه توسعه معادن مبتنی بر اکتشاف است عنوان کرد: به طورکلی اکتشاف معادن مرحله‌ای بسیار پر ریسکی است و هزینه بالایی هم می طلبد بنابراین خیلی از صاحبان سرمایه زیاد تمایلی به ورود در این بخش ندارند و صندوق قرار است ریسک این بخش را برای صاحبان سرمایه به حداقل برساند.

    برنامه معرفی صندوق بیمه معدنی به صاحبان معادن

    مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی با بیان اینکه هنوز جامعه معدنی ایران با واقعیت و توانمندی‌ها و کارکرد صندوق آشنا نیست گفت: در تلاش هستیم تا ابتدا به بخش صاحبان معادن کوچک و متوسط اطلاعاتی از عملکرد و توانمندی‌های صندوق ارایه کنیم. به این ترتیب نه تنها روند ارایه خدمات بلکه به نوعی جریان متفاوتی از ارایه نقدینگی مورد نیاز این بخش از معادن ایجاد خواهد شد.

    دهقانی گفت: بخش معدن جزو بخش‌هایی است که کمترین تاثیرپذیری از تحریم‌ و آخرین مراحل از تاثیرپذیری را بخش معدن خواهد داشت.

    مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی افزود: ما صادرات‌گرا هستیم. محصولاتمان همه صادراتی است و بیشترین تاثیرپذیری‌ در بحث تحریم‌ها مربوط به ماشین‌آلات و قطعات یدکی قطعا خواهد بود.

    وی تاکید کرد: اگر در تامین قطعات یدکی تدبیر لازم را نداشته باشیم، ماشین‌آلات معادن زمین‌گیر خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر