در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین ایمیدرو و سازمان پدافند غیرعامل کشور اعلام شد:

توجه همه جانبه ایمیدرو به پدافند غیرعامل

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو از اهتمام همه جانبه ایمیدرو به پدافند غیرعامل خبر داد و تاکید کرد که در اجرای پروژه ها، این مهم مورد توجه مجموعه سازمان قرار دارد.;

توجه همه جانبه ایمیدرو به پدافند غیرعامل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،خداداد غریب‌پور که در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین ایمیدرو و سازمان پدافند غیرعامل کشور سخن می گفت، اعلام کرد: خوشبختانه ایمیدرو در تمامی زوایا پدافند غیرعامل را مورد توجه قرار داده است. جانمایی مناسب، ریسک اقتصادی پایین و برخورداری از بازار مطلوب، از مواردی است که در این ارتباط باید در پروژه ها مد نظر قرار گیرد. فولاد خوزستان و فولاد چابهار که در کنارآبهای آزاد واقع شده اند نمونه هایی از جانمایی مناسب پروژها است.

    وی با اشاره به تشکیل ستاد ایمنی معادن در مدیریت "ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی" سازمان خاطر نشان کرد: یکی از سیاست های جدید ایمیدرو توجه به ایمنی معادن به ویژه در "معادن واگذار شده" است. به اعتقاد غریب پور، ایمیدرو باید نگاهش به تولید ایمن در دو بعد نیروی انسانی و محیط زیست باشد.

    غریب پور تصریح کرد: این سازمان به عنوان یک نهاد حاکمیتی ایمنی معادن را در اولویت قرارداده و در راستای عمل به پدافند غیرعامل جانمایی مناسب، ریسک پایین اقتصادی، ایمنی و زیست محیطی را مورد توجه قرار می دهد.

    رونق سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی کشور
    رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اکتشاف 400هزارکیلومتر مربعی معادن در سال جاری افزود: با اکتشاف 400هزار کیلومتر مربع در سال 98 مجموع اکتشافات ایمیدرو تاکنون به 650 هزار کیلومتر مربع رسیده است که با این حجم از اکتشافات، آینده پیش روی بخش معدن و صنایع معدنی درخشان خواهد بود و رونق سرمایه گذاری خواهیم داشت.
    غریب پور ادامه داد: از آنجا که بخش معدن آمادگی و ظرفیت های لازم را برای سرمایه گذاری دارد بنابراین توجه به ایمنی و محیط زیست و پدافند غیرعامل ضروری است. همچنین توجه به اکتشاف، زیربناها، ایمنی معادن را در راستای توجه به پدافند غیرعامل باید مورد نظر قرار داد.

    عبور از سد تحریم ها
    وی یادآور شد: برخلاف تهدیدهایی که در نتیجه تحریم های ظالمانه علیه ایران در صنعت فولاد و صنایع معدنی به ویژه فلزات اساسی در سال گذشته و سال جاری صورت گرفت به طور کلی توانستیم در تولید و صادرات رشد داشته باشیم و ظرفیت هایی ایجاد کردیم که در این شرایط نیز به موفقیت دست یافتیم. این بدین معنی است که اقدامات درست و ظرفیت های خوبی مورد استفاده قرار گرفته است.

    رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: خوشبختانه ایمیدرو در بخش زیربناها تفاهم نامه های مناسبی با وزارت راه و شهرسازی امضا کرده است و کارهای بزرگی در این حوزه انجام خواهدشد. وی تصریح کرد: سرمایه گذاری 400 میلیارد تومانی برای احداث خط دوم جاده سنگان تربت حیدریه، راه آهن بافق- سنگان به طول 800 کیلومتر و انتقال آب دریای عمان به سه استان شرقی کشور -که موجب ایجاد امنیت پایدار در شرق کشور می شود- از جمله اقدامات در حال اجرای ایمیدرو در حوزه زیرساخت است.

    امضای تفاهم نامه همکاری
    تفاهم نامه بین ایمیدرو و سازمان پدافند غیرعامل، در راستای اجرای سیاست های کلی نظام در بخش پدافند غیرعامل، ماده 58 قانون احکام دائمی و فرامین و تدابیر مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت اصول پدافند غیرعامل به منظور افزایش بازدارندگی،کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن و همچنین فرهنگ سازی و آموزش در زمینه پدافند غیرعامل صورت گرفت که بین خداداد غریب پور، رئیس هیات عامل ایمیدرو و سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافندغیرعامل کشور و عبدالله جلالی معاون امور صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل کشور به امضا رسید.
    تفاهم نامه مذکور به مدت 5 سال و با موضوع اهتمام در پیاده سازی اصول پدافند غیرعامل در شرکت ها، مراکز، مجتمع ها و واحدهای تابعه ایمیدرو، نهادینه سازی اصول و ملاحظات پدافند غیرعامل در طرح های جدید، موجود و توسعه ای و همچنین اجرای دوره های آموزش عمومی و تخصصی جهت آشنایی مدیران و کارکنان ایمیدرو و شرکت ها، مجتمع ها و واحدهای تابعه با موضوع پدافند غیرعامل اجرا خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر