مدیر واحد متالورژی و روش‌های تولید فولاد مبارکه خبر داد:

طراحی و تولید فولادهای مقاوم به خوردگی اتمسفری در فولاد مبارکه

عصر معدن- پس از طراحی و تولید موفقیت‌آمیز ورق موردنیاز ساخت کلاچ خودرو در فولاد مبارکه، کارشناسان و متخصصان این شرکت با طراحی و تولید فولادهای مقاوم به خوردگی اتمسفری، برگ زرین دیگری به دیوان پرافتخار فولاد مبارکه افزودند.;

طراحی و تولید فولادهای مقاوم به خوردگی اتمسفری در فولاد مبارکه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» محمدعلی توحیدی ضمن اعلام این خبر گفت: طراحی و تولید این نوع گرید فولادی به‌منظور رفع نیاز کشور به واردات، جلوگیری از خروج ارز و توسعه و تنوع هرچه بیشتر سبد محصولات فولاد مبارکه با تولید فولادهای خاص و دارای ارزش افزودۀ بالا صورت گرفته است.
    در همین خصوص، کارشناس واحد متالورژی و روش‌های تولید فولاد مبارکه نیز افزود: فولادهای مقاوم به خوردگی اتمسفری دارای مقادیری از عناصر کروم، نیکل، مس و فسفر در ترکیب شیمیایی خود هستند که موجب بهبود مقاومت به خوردگی در محیط‌های مرطوب و اسیدی تا چهار برابر در مقایسه با فولادهای سازه‌ای معمول می‌گردند.
    محسن محمدی زهرانی در خصوص مهم‌ترین کاربردهای این نوع محصول اظهار کرد: این نوع فولادها برای ساخت کانتینرهای حمل‌ونقل دریایی، واگن‌های حمل ریلی و مدول‌های پیشگرم هوا در نیروگاه‌های تولید برق با سوخت فسیلی کاربردهای متنوعی دارند.
    وی با تأکید بر این‌که پیش از تولید این نوع محصول در فولاد مبارکه، عمدتا نیاز کشور به این نوع فولادها از طریق واردات از کشورهای خارجی مانند ژاپن، سوئد و چین تأمین می‌شده است، تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های موجود در بخش حمل‌ونقل دریایی و عدم امکان ورود کانتینرهای خارجی به بنادر کشور، خط تولید این کانتینرها در کشور راه‌اندازی شده است.
    وی در همین خصوص ادامه داد: در پاسخ به نیاز این خط تولید و نیز نیاز مبرم نیروگاه‌های تولید برق به این دسته فولادها، هم‌اکنون مراحل طراحی و تولید فولادهای مقاوم به خوردگی اتمسفری در فولاد مبارکه آغاز شده و محصول تولیدی با نام IRACORTEN A به شرکت‌ها و نیروگاه‌های متقاضی تحویل داده شده است.
    ویژگی‌های ابعادی این نوع گرید از دیگر مباحثی بود که زهرانی به آن اشاره کرد و گفت: فولاد مبارکه موفق شده است ابعاد متنوع مورد تقاضای مشتریان از ضخامت 1.6 تا 4.5 میلی‌متر و عرض‌های 950 تا 1325 میلی‌متر را تأمین کند. ضمن این‌که از نظر ترکیب شیمیایی و خواص مکانیکی، گرید تولیدشده در فولاد مبارکه مطابق با الزامات استاندارد 5 - EN10025 طراحی شده و خواص مقاومت به خوردگی محصول الزامات استاندارد آن را نیز ASTM G101 تأمین می‌کند.
    در خاتمه، توحیدی مدیر واحد متالورژی و روش‌های تولید فولاد مبارکه از پژوهش‌های کارشناسان این واحد، مدیریت و کارکنان نواحی فولادسازی، نورد گرم و نورد سرد، واحد برنامه‌ریزی و کنترل تولید، آزمایشگاه محصول، واحد فروش، واحد تحقیقات بازار و به‌ویژه گروه فنی تولید نورد گرم و نورد سرد، ریاست و کارکنان خط اسیدشویی دو و تاندم میل تقدیر و تشکر کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر