طلا تکان نخورد

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه پس از این که دونالد ترامپ در سخنرانی سالانه خود وعده داد دیواری مرزی بسازد و درباره مذاکرات تجاری با چین شفافیت چندانی نداشت، با وجود رشد ارزش دلار تغییری نداشت و بالا ماند.;

طلا تکان نخورد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و 1314 دلار معامله شد.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل تغییری نداشت و در 1318 دلار ایستاد.

    رئیس جمهور آمریکا که در کنگره سخنرانی می‌کرد با مخالفت سیاسی بر سر درخواستش از دمکرات‌ها برای پایان دادن به ضدیتشان با تأمین بودجه ساخت دیوار در مرز مکزیک مواجه است.

    هیتش جین، نایب رئیس شرکت "یس سکیوریتیز" اظهار کرد: با پافشاری ترامپ برای ساخت دیوار مرزی ریسک یک تعطیلی دیگر دولت وجود دارد با این حال فعلاً رشد ارزش دلار، افزایش قیمت طلا را محدود کرده است. فعالان بازار همچنان نگران آماری مانده‌اند که کندی رشد اقتصاد جهانی را نشان می‌دهد و طلا به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن همچنان محبوب مانده است.

    شاخص دلار آمریکا در معاملات روز چهارشنبه نزدیک به بالاترین سطح خود در دو هفته اخیر ماند.

    در این بین، رابرت کاپلان، رئیس بانک فدرال رزرو دالاس اظهار کرد: بانک مرکزی باید نرخ‌های بهره را تا زمان روشن شدن دورنمای اقتصادی آمریکا ثابت نگه دارد که از نظر وی چندین ماه طول خواهد کشید.

    بانک مرکزی آمریکا به دلیل کندی رشد اقتصادی و ابهامات تجاری، هفته گذشته وعده داده بود در افزایش نرخ‌های بهره صبورانه عمل کند.

    در حالی که سخنرانی ترامپ در زمینه مذاکرات تجاری آمریکا و چین اشاره روشنی نداشت اما مقامات بلندپایه آمریکایی و چینی قرار است هفته آینده دور جدیدی از مذاکرات را در پکن برگزار کنند.

    بر اساس گزارش رویترز، ترامپ وعده داده است اگر تا اول مارس دو طرف به توافق نرسید، تعرفه روی واردات کالاهای چینی به ارزش 200 میلیارد دلار را از 10 به 25 درصد افزایش خواهد داد.

    نقدینگی در چین و بازارهای دیگر آسیا به دلیل تعطیلات سال نوی چینی اندک مانده است.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با 0.6 درصد کاهش، در 1373.22 دلار ایستاد. هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.5 درصد کاهش یافت و به 15.76 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش، 814.30 دلار معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر