ایمیدرو و سازمان فضایی ایران تفاهمنامه همکاری امضا می کنند

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو از برنامه انعقاد تفاهمنامه بین سازمان فضایی ایران و ایمیدرو با هدف شناسایی، تهیه و معرفی داده های معدنی خبر داد.;

ایمیدرو و سازمان فضایی ایران تفاهمنامه همکاری امضا می کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از  روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور که امروز در نشست هم اندیشی با رئیس سازمان فضایی ایران سخن می گفت، افزود: ظرفیت عظیم اکتشافی پیش رو فعالان این بخش است و در این زمینه با همکاری سازمان فضایی، برنامه پایش سرزمینی را آغاز خواهیم کرد.

    وی با بیان اینکه مدل همکاری بین این دو مجموعه، دسترسی به اطلاعات مرتبط با اکتشاف و استخراج محصولات معدنی را تسهیل خواهد کرد، گفت: تهیه نقشه های توپوگرافی برای دریافت اطلاعات خصوصیات فیزیکی محدوده ها، نقش مهمی در راهبری این حوزه دارد.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: با توجه به اولویت های وزارت، صنعت، معدن و تجارت و ایمیدرو مبنی بر توسعه عملیات اکتشاف طی سال جاری، شناسایی نواحی با پتانسیل بالا مواد معدنی، برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

    وی افزود: در این زمینه تفاهمنامه و همچنین قرارداد همکاری بین ایمیدرو و سازمان فضایی ایران همسو با سیاست های مورد توجه بخش معدن و صنایع معدنی، طی ماه های آتی به امضا خواهد رسید.

    شناسایی و ارایه اطلاعات محدوده های با پتانسیل بالا

    در این نشست رئیس سازمان فضایی ایران طی سخنانی گفت: سازمان فضایی ایران برنامه‌ریزی برای استفاده از فضا و گسترش فناوری‌های فضایی در کشور با استفاده از دانش بومی را مورد توجه قرار داده است.

    مرتضی براری افزود: ارائه خدمات در حوزه های مختلف همچون اقتصاد، کشاورزی، صنعت و معدن، محیط زیست و ... در شمار خدمات این سازمان قرار دارد.

    وی گفت: سازمان فضایی از سال 51 تاکنون اطلاعات ماهواره ای در حال پایش است.

    براری افزود: ظرفیت ارایه کل داده های سرزمینی با تمرکز بر شناسایی محدوده های دارای پتانسیل بالا مواد معدنی امکان پذیر است.

    رئیس سازمان فضایی ایران اظهار کرد: در این راستا سازمان فضایی می تواند در کنار ایمیدرو، در توسعه امر اکتشاف موثر واقع شود.

    وی ابرار امیدواری کرد، ارایه تصاویر ماهوارهای به صورت دینامیک به ایمیدرو مهیا است و با تامین این داده ها می توان به دستیابی اهداف حوزه معدن و صنایع معدنی سرعت بخشید.

    بنا بر این گزارش، در این نشست مقرر شد با تشکیل کمیته مشترک بین سازمان فضایی ایران و ایمیدرو، ظرفیت های دو طرف بررسی شود. سپس با تعیین یک مدل همکاری، در قالب یک تفاهمنامه به امضا برسد و در نهایت به قرارداد تبدیل شود.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر