عضو انجمن مس:

سال‌ها پیش گفتیم واگذارى پهنه ها رانت ایجاد می‌کند

عصر معدن- عضو انجمن مس و کمیته اکتشافات خانه معدن ایران در جلسه بررسى شفافیت اقتصادى در آزادسازى و واگذارى پهنه هاى معدنى اظهار کرد: متاسفانه افرادى که پهنه ها را ایجاد کرده اند در این جلسه حضور ندارند، زیرا زمانى که این پهنه ها ایجاد شد ما عنوان کردیم این کار رانت ایجاد مى کند.;

سال‌ها پیش گفتیم واگذارى پهنه ها رانت ایجاد می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» احمد مشکانى با بیان این مطلب در جلسه کمیسیون معادن و صنایع معدنی با بیان این مطلب افزود: درواقع چرا باید کارى را که اشکال دارد، انجام دهیم.

    به گفته وى، اصل واگذارى پهنه ها براى آن بود افرادى بیایند و کار اکتشافى انجام دهند، حال جای سوال دارد که خروجى واگذارى پهنه‌ها در طی ٦الى٨ سال گذشته چه بوده است؟ وقتى در طى این ٦ سال یک پروانه موثق نداشته ایم به این معنا است که این کار نه تنها اشتغالى به همراه نداشته بلکه فضا را به دست عده اى سودجو داده است.
    مشکانى تصریح کرد: جالب است بدانید این کار براى بسیارى از شرکت ها رانت ایجاد کرده و آنها به طرف خارجى خود مى گویند ما یک پهنه داریم  و شما بیایید برروى آن کار کنید.

    عضو کمیته اکتشاف خانه معدن ایران اظهار کرد: قرار بر آن بود هر شخصى که پهنه اى را دریافت کرد ٦ لایه اطلاعاتى آماده کند. اما کدام یک این کار را جز دولتى ها و شبه دولتى ها شخص دیگرى انجام نداد.
    مشکانى افزود: باید به دنبال راهکار دقیق باشیم. در بحث ثبت پهنه ها  جو هیجانى ایجاد شده که ارتباطى با اکتشاف ندارد، از سوی دیگر باید براى رونق اکتشاف زیرساخت  ایجادکرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر