بانک صنعت ومعدن آمار داد:

اختصاص بیش از ۱.۱ میلیارد یورو تسهیلات برای چهار طرح فولادی

عصر معدن- براساس آمارهای بانک صنعت ومعدن، چهار طرح فولاد میانه ( آذربایجان شرقی)، سپید دشت( چهارمحال و بختیاری)، قائنات ( خراسان جنوبی) و شادگان ( خوزستان در مجموع یک میلیارد و ۱۵۳ میلیون یورو از این بانک دریافت کردند که بیش از ۳۸ درصد تسهیلات تخصیصی به طرح های فولادی است.;

اختصاص بیش از ۱.۱ میلیارد یورو تسهیلات برای چهار طرح فولادی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، چهار طرح مزبور در شمار هفت طرح فولاد استانی محسوب می شوند که سال ها بدلیل نبود منابع مالی، راکد بودند، اما در نیمه دوم سال 92 برنامه فعال سازی این طرح ها در دستور کار قرار گرفت.

    بانک یاد شده در جدول آماری خود پیرامون تامین مالی طرح های بخش فولادی آورده است، مجموع تسهیلات اعطایی در بخش فولاد در دولت های یازدهم و دوازدهم تاکنون به رقم یک میلیارد و 447 میلیون یورو رسیده که موجب اشتغال چهار هزار و 164 نفر شد و بیشترین میزان سهم فولاد سپید دشت با رقم 298 میلیون یورو و امکان اشتغال 775 نفر ثبت شد.

    کمترین میزان تسهیلات اعطایی به فولاد روهینا ( استان خوزستان) با رقم 100 میلیون یورو و امکان اشتغال 445 نفر قید شده است.

    همچنین فولاد قائنات با جذب 293 میلیون یورو، میانه 282 میلیون یورو و شادگان با 280 میلیون یورو تسهیلاتی است که برخوردار شده اند و قائنات  برای 775 نفر، میانه و شادگان هم به شکل مشترک هریک برای 676 نفر اشتغال فراهم کردند.

    علاوه براین فولاد ارفع ( یزد) نیز از تسهیلات 194 میلیون یورویی برخوردار شد که امکان اشتغال 817 نفر را فراهم ساخت.

    ایران برنامه ظرفیت سازی در بخش فولاد را برای افق 1404 دستیابی به رقم 55 میلیون تن پیش بینی کرده که فعال سازی هفت طرح فولادی هریک به ظرفیت 800 هزار تن تا یک میلیون تن در دست اجرا دارد که اکنون این واحد ها تولید آهن اسفنجی را وارد مدار قرار دادند و فولاد سازی آنها در دولت دوازدهم در دست اقدام است.

    همراه با چهار طرح فولاد استانی مزبور، فولاد نی ریز ( فارس)، بافت ( کرمان) و سبزوار ( خراسان رضوی ) سه طرح دیگر محسوب می شوند که فعال سازی آنها در دولت یازدهم کلید خورد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر