غریب پور اعلام کرد:

قابلیت رشد سهم معدن در زنجیره های صنعتی تا ۴۰ برابر

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: بنا بر گزارش نهادهای معتبر آماری جهانی، سهم معدن در زنجیره های صنعتی تا ۴۰ برابر قابلیت رشد دارد.;

قابلیت رشد سهم معدن در زنجیره های صنعتی تا ۴۰ برابر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، خداداد غریب پور با بیان این مطلب اظهار داشت: نقش معدن در اقتصاد برخی کشورها بسیار حیاتی است و توانسته سهم بالایی در توسعه زنجیره های صنعتی ایفا کند و زیرساخت های صنعتی و اشتغال قابل توجهی برای آنها به وجود آورد.

    وی ادامه داد: در کشور ما نیز با توجه به وجود ذخایر معدنی غنی و نیروی انسانی توانمند، این سهم می تواند ارتقا یابد.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به محدودیت های بین المللی و موانع ایجاد شده بر سر راه اقتصاد ایران تصریح کرد: معدن و صنایع معدنی یکی از بخش های اقتصادی کشور است که سهم آن از اقتصاد در حدود 4 درصد بوده و نقشی کلیدی در ایجاد ارزش افزوده زنجیره بعد از خود در صنایع مختلف از جمله ساختمان، لوازم خانگی، خودرو، زیرساخت ها و غیره ایفا می کند.

    وی افزود: زنجیره معدن و صنایع معدنی در ایران به دلیل وابستگی به منابع طبیعی معدنی و منابع انرژی درون کشور، مقاومت زیادی در مقابل فشارهای بیرونی داشته و قدرت رقابت زیادی در عرضه بین المللی دارد.

    غریب پور بیان داشت: با وجود تحریم ها و رکود بازار داخلی و کاهش ارزش پول ملی، شاهد رشد رقابت پذیری این حوزه در بازارهای جهانی هستیم و روند صادرات آن به 20 درصد کل کشور رسیده و به حدود 100 کشور دنیا صادرات صورت گرفته است.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به نقش مهم بخش معدن و صنایع معدنی در تولید ناخالص داخلی گفت: این بخش رشد ارزش افزوده صنعتی کشور را بالا می برد و همچنین، اهمیتی استراتژیک در تامین ارز مورد نیاز کشور داشته است.

    وی ادامه داد: با توجه به استعدادهای این بخش، معدن می تواند در سال 98 که به نام «رونق تولید» هدف گذاری شده است، به رشد اقتصادی و صادرات غیرنفتی کمک زیادی کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر