پویایی ذوب آهن آلیاژی ملایر و تکلیف دوچندان مدیران

عصر معدن- شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر یکی از واحدهای مشکل دار و راکد استان همدان بود که با تدبیر دولت و مسئولان سال گذشته به چرخه تولید بازگشت و به گفته استاندار تکلیف مدیران را دوچندان کرد.;

پویایی ذوب آهن آلیاژی ملایر و تکلیف دوچندان مدیران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، سیدسعید شاهرخی عصر پنجشنبه در بازدید از شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر پویایی و رونق این واحد بزرگ صنعتی را تحسین کرد و گفت : مدیریت جدید این واحد صنعتی و تیم متخصص آن همواره جلوتر از ما حرکت می کنند و این وظیفه ما را دوچندان می کند که از آنها حمایت بیشتری داشته باشیم.

    وی با بیان اینکه به این واحد انس و الفت دارم افزود: در شرایطی که در جنگ اقتصادی با دشمنان قرار داریم، حمایت از این واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی یک وظیفه مهم است و ما همیشه در کنار این واحدها هستیم.

    استاندار همدان واحدهای بزرگ صنعتی همچون ذوب آهن آلیاژی ملایر را سرمایه ملی دانست و ادامه داد: تولیدکنندگان امروز سینه به سینه در مقابل استکبار ایستاده اند و تمام امید ما در شرایط کنونی به توان داخلی است.

    شاهرخی توجه به معیشت و اشتغال و تاسی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی برای حمایت از تولید و تولیدکنندگان را اولویت مهم دولت برشمرد و گفت: اگر به دنبال رونق تولید هستیم، تنها راه آن حمایت از تولیدکننده است.

    وی احیای واحدهای تعطیل شده و راکد، حفظ اشتغال موجود و کمک به توسعه اشتغال با استفاده از ظرفیت واحدهای تولیدی و افزایش ظرفیت اسمی واحدهای تولیدی و صنعتی را از جمله اولویت های استان همدان در راستای رونق تولید عنوان کرد و یادآور شد: در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری مشکلات واحدها بررسی و پیگیری می شود.

    استاندار همدان به فعالیت حدود یکهزار واحد تولیدی و صنعتی در استان اشاره و بیان کرد: حدود 300 واحد نیز داریم که نیاز به اضافه کردن خط جدید و یا انجام اصلاحات دارند که باید به آنها کمک کنیم.

    شاهرخی تاکید کرد: هر سرمایه گذاری که در حوزه های مختلف ورود کند، با تمام توان از آن حمایت می کنیم، چون به مردم خدمت کرده و در راستای ایجاد اشتغال تلاش می کند.

    بازدید استاندار همدان از شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر

    وی افزود: تیمی که در استان مشغول فعالیت است، پا به کار هستند و حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی تکلیف اصلی این مجموعه است.

    استاندار همدان حضور فرمانداری کاردان، متعهد و موفق در عرصه اقتصادی را در ملایر ظرفیتی مستعد برای توسعه و پیشرفت دانست که با تمام تجربه خود در کنار صنعتگران و تولیدکنندگان قرار گرفته است.

    شاهرخی همچنین نمایندگان ملایر را الگویی موفق برای استان عنوان کرد و گفت: نمایندگان این شهرستان برای توسعه استان همدلی دارند و این نقطه قوت ملایر است.

    وی به استعدادهای فراوان، وجود مردمانی فرهیخته، بزرگان و ظرفیت های خدادای این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: من به آینده ملایر بسیار امیدوار هستم.

    شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر که از سال 83 فعالیت خود را آغاز کرد، از سال 87 و 88 به دلیل مشکلات بازار به حالت نیمه تعطیل درآمد و پس از آن حدود 5 سال به طور کامل تعطیل شد که با تلاش های فراوان مرحله نخست بخش نورد این شرکت اوایل سال گذشته به چرخه تولید بازگشت.

    این بخش قادر به تولید سالانه 100 هزار تن شمش فولادی است و برای راه اندازی مجدد این بخش 30 میلیارد ریال تسهیلات با حمایت دولت تدبیر و امید اختصاص داده شد. 

    این شرکت که در 25 کیلومتری محور ملایر به بروجرد واقع شده، سالانه قادر به تولید 100 هزار تن شمش فولاد و 200 هزار تن انواع میلگرد در شرکت نورد زاگرس است و شهرک صنعتی فولاد جعفری نیز با تولید سالانه 200 هزار تن میلگرد در تنها یک واحد آماده به تولید آن در 37 کیلومتری محور ملایر به اراک واقع شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر