افتتاح طرح صنعتی فولاد نگین شهرستان چناران

عصر معدن- بازدید و افتتاح طرح صنعتی فولاد نگین شهرستان چناران در برنامه‌ سفر یکروزه سرپرست سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور به استان خراسان‌رضوی همزمان با فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد.;

افتتاح طرح صنعتی فولاد نگین شهرستان چناران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، فعالیت تولیدی مجتمع فولاد شمش نگین مشهد در سال 94 در شهرک صنعتی ماشین‌سازی و فناوری‌های برتر به بهره برداری رسید.

    در این بازدید علیرضا شهیدی، در جمع خبرنگاران گفت:  طرح صنعتی فولاد نگین حدود 6 سال پیش تاسیس شده و بنا به دلایکی تعطیل بوده که خوشبختانه یکسال پیش بازسازی این مجموعه آغاز شد کرده و نیمه دوم امسال به بهره‌برداری مجدد رسید.
    سرپرست سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور درباره سودآوری این مجموعه فولادی برای اقتصاد کشور تصریح کرد: حدود 450 تن سنگ آهن اسفنجی  از منطقه اسفراین به این مجتمع فولادی ارسال و ذوب می‌شود که حدود 20 تا 25 درصد ضایعات دارد و در نهایت تولید روزانه 350 تا 400 تن فولاد است که به لحاظ ارزش افزوده بالای تولید شده در اقتصاد مقاومتی کشور بسیار تاثیرگذار است.
    این مقام مسئول با بیان این‌که صنایع فولاد جزو صنایعی است که در افق‌های 1404 بایستی به تولید بالا دست یابیم، افزود: این امر نیازمند ورود به اکتشاف مواد معدنی از جمله آهن وارد هستیم که بر همین اساس خوشبختانه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به این عرصه وارد شده است.
    شهیدی با اشاره به این‌که با استفاده از روش‌های نوین ژئوفیزیک هوایی اکتشاف را از سطح به عمق رساندیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم در پروژه‌های در دست بررسی به ظرفیت‌های بالایی دست یابیم که بر همین اساس در پروژه‌هایی که امسال در بخش ژئوفیزیک هوایی کار کردیم در استان‎های آذربایجان شرقی و کردستان ذخایر گسترده‌ای از سنگ‌آهن به عنوان خوراک صنایع فولاد را اکتشاف کردیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر