ذوب آهن اصفهان در راستای مسئولیت اجتماعی کلید زد :

کلنگ زنی عملیات بزرگترین پروژه اجرای تاسیسات فاضلاب روستایی کشور

عصر معدن- آیین کلنگ زنی عملیات بزرگترین پروژه اجرای تاسیسات فاضلاب روستایی کشور در شهرستان فلاورجان با حضورحجت الاسلام و المسلمین ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، عباس رضایی استاندار اصفهان، مسعود خشایی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی مدیرعامل آب و فاضلاب استان اصفهان، منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان و جمعی از مسئولین استان، شهرستان و ذوب آهن چهارشنبه سی ام مردادماه در محل مدرسه راهنمایی شهید وکیلی روستای کاویان برگزار شد.;

کلنگ زنی عملیات بزرگترین پروژه اجرای تاسیسات فاضلاب روستایی کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» سرمایه گذار این پروژه ذوب آهن اصفهان و سرمایه پذیر شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان است که به روش بیع متقابل با طول لوله گذاری 93 کیلومتر و هزینه سرمایه گذاری 910 میلیارد ریال طی مدت سه سال به ا نجام می رسد.

    حجت الاسلام و المسلمین ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم شهرستان فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در این آیین طی سخنانی گفت : کلنگ زنی بزرگترین پروژه اجرایی تاسیسات فاضلاب روستایی کشور را امروز به لطف خدا و با همراهی خوب مسئولین کشور،استاندار و مهندس یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان شاهد هستیم.

    وی افزود : مهندس یزدی زاده از مدیران توانمند و فعال صنعت فولاد کشور هستند که از دل این مجموعه صنعتی هم اکنون سکان مدیریت آن را عهده دار هستند و با حضور ایشان به واقع تحول بزرگی در تولید کارخانه ، روحیه امید و نشاط در نیروی انسانی و منطقه همجوار ایجاد شده است.

    نماینده مردم شهرستان فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : شالوده برنامه امروز در دفتر استاندار محترم و ذوب آهن اصفهان برنامه ریزی شد و همین جا شایسته می دانم از دکتر سبحانی رییس هیات مدیره شرکت و اعضای هیات مدیره یاد کنم و از زحمات این عزیزان تشکر و قدردانی می نمایم.

    حجت الاسلام و المسلمین ناصر موسوی لارگانی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه، صنایع باید طی پنج سال از پساب برای تولید فولاد استفاده کنند، خاطر نشان کرد : صنایع در کنار تولید فولاد نیاز است برای صرفه جویی در مصرف آب نیز برنامه ریزی مدون داشته باشند که ذوب آهن اصفهان در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است.

    وی بیان کرد : با حضور استاندار محترم در استان نیز هم افزایی و دلگرمی خوبی در بین مدیران ایجاد شده است  و  در شرایطی که در محاصره اقتصادی دشمن قرار داریم این تعامل و هم افزایی بسیار راهگشاست. 

    عباس رضایی استاندار اصفهان نیز گفت : مهندس یزدی زاده از مدیران متخصص  صنعت فولاد هستند که با همدلی که بین پرسنل ایجاد نمودند بحمدا... بخشی از مشکلات ذوب آهن اصفهان برطرف شده است. بنده از حُسن نیت ایشان مطلع هستم و بابت اقدماتی موثری که انجام دادند تشکر می کنم.

    استاندار اصفهان با اشاره به اینکه پروژه امروز به لحاظ مسائل بهداشتی و سلامتی مردم نیز بسیار موثر است،افزود : امسال بحمدا... بارش نزولات آسمانی را شاهد بودیم اما همچنان نیاز است در مصرف آب با توجه به شرایطی که استان دارد تلاش کنیم.

    وی اجرای این پروژه را یکی از مصادیق مصرف بهینه آب برشمرد و اضافه کرد : در شرایط فعلی که در محاصره اقتصادی دشمن قرار داریم اجرای چنین پروژه هایی در کنار فرهنگ سازی همدلی و امید را در مردم دو چندان می کند که این مقوله ضربه بزرگی به استکبار جهانی است.

    مهندس مسعود خشایی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز گفت : اجرای پروژه های بهره برداری از پساب به ویژه در صنایعی که مصرف آب دارند، بسیار موثر است و ذوب آهن اصفهان در این زمینه اقدامات موثری انجام داده است.

    وی ادامه داد : در کشور بیش از 32 طرح در قالب روش بیع متقابل و با سرمایه گذاری بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان در حال اجرا است.

    معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اضافه کرد : در بخش روستایی تامین  آب شرب سالم در اولویت قرار دارد. پروژه امروز نیز اولین طرحی است که در بخش آب و فاضلاب روستایی به روش بیع متقابل انجام می گیرد و لذا از پیگیری های حجت السلام و المسلمین لارگانی،استاندار اصفهان و مهندس یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن بابت همراهی های بسیار خوبی که داشتند تشکر می نمایم.

    ذوب آهن اصفهان بالغ بر 1000 میلیارد تومان در زمینه استفاده از پساب، سرمایه گذاری نموده است

    منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز در این آیین گفت : ذوب آهن اصفهان در کنار تولید انواع محصولات فولادی مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا،همواره به مبحث مسئولیت اجتماعی توجه ویژه ای داشته است. آیین کلنگ زنی امروز نیز با توجه به اهمیت صرفه جویی در مصرف آب و استفاده از پساب در صنایع و عمل به مسئولیت اجتماعی با همراهی و حضور مسئولین استان،کشور و شهرستان برنامه ریزی گردید.

    وی افزود : پروژه های بسیاری در شرکت از ابتدای تاسیس تاکنون تعریف شده و به بهره داری رسیده است و برنامه های بسیاری نیز در دست اقدام می باشد. با اجرای پروژه های کاهش مصرف آب در فرایند تولید و جایگزینی با پساب این عدد به کمتر از نصف رسیده است.

    مدیرعامل شرکت ادامه داد : با برنامه ریزی های انجام گرفته در استفاده از پساب شهرهای مجاور از جمله ایمانشهر و نجف آباد ذوب آهن اصفهان در مجموع بالغ بر 1000 میلیارد تومان در زمینه استفاده از پساب، سرمایه گذاری نموده است.

    وی گفت : این اقدام موثر در شرایطی از سوی ذوب آهن اصفهان انجام می گیرد که این شرکت با مشکلاتی از جمله نقدینگی رو به رو است اما به دلیل اهمیت پروژه این اقدام صورت می گیرد. امیدواریم در افق 1404 مصرف آب خام کارخانه از زاینده رود صرفاً برای مصارف روزانه و شرب باشد. عمده استفاده از آب برای تولید فولاد از طریق پساب با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده تامین می شود. شایسته است از زحمات حجت الاسلام و المسلمین ناصر موسوی لارگانی، دکتر رضایی استاندار و مهندس امینی مدیرعامل آب و فاضلاب استان تشکر و قدردانی نمایم.

     یزدی زاده اظهار داشت : ذوب آهن افتخار دارد در منطقه اصفهان اولین شرکتی است که از پساب استفاده می کند. بهره برداری از پساب زرین شهر به میزان 60 لیتر بر ثانیه اولین استفاده ذوب آهن از پساب در صنعت بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر