درآمد فروش فولاد خوزستان به ۷۰ همت می‌رسد؛

برنامه‌ریزی برای سهم ۲۵ درصدی بازار فولاد

عصر معدن- معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد خوزستان در ادامه اظهار داشت: برنامه فولاد خوزستان برای سال جاری دست‌یابی به درآمد فروش ۴۶ هزار میلیارد تومانی بوده که ما احتمالا تا پایان سال، فراتر از برنامه به درآمد ۶۵ تا ۷۰ هزار میلیارد تومانی دست خواهیم یافت.;

برنامه‌ریزی برای سهم ۲۵ درصدی بازار فولاد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از آخرین خبر، رضا وکیلی، معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد خوزستان در نشست خبری خود در حاشیه برگزاری بیستمین نمایشگاه متافو تهران، با اشاره به روند کاهش قیمت فولاد در جهان، اظهار داشت: علیرغم محدودیت های تحریم و انرژی، فولاد خوزستان موفق به درآمد 46 هزار میلیارد تومانی در هشت ماهه امسال و صادرات مستقیم 900 هزار تنی دست پیدا کند.

    وی افزود: تلاش کردیم در تابستان آسیب های ناشی از محدودیت ها برق را با فروش 230 هزار تن آهن اسفنجی در سه ماه جبران نماییم.

    وکیلی بیان داشت: شرکت فولاد خوزستان به عنوان بزرگترین تولید و عرضه کننده محصولات میانی در کشور محسوب می شود که 20 درصد تامین شمش کشور را بر عهده دارد و از این حیث رتبه نخست را دارا می باشد.

    معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد خوزستان در ادامه خاطرنشان کرد: فضای عمومی کسب و کار در سالهای اخیر و به ویژه امسال برای فولادی ها مناسب نبوده است به صورتی که فضاسازی برای تولید 55 میلیون تنی صورت گرفت اما زیرساخت لازم آن در کشور ایجاد نشد.

    وی افزود: باتوجه به برآوردی که صورت گرفته، ظرفیت تولید فولاد در کشور 46 میلیون تن است که متاسفانه به دلیل فراهم نبود زیرساخت لازم، امسال به 22 الی 23 تن تولید رسیده است.

    وکیلی بیان داشت: امیدواریم دولت چتر حمایتی که بر سر فولاد داشته است را مجدداً تداوم پیدا کند زیرا فولادسازی صنعت مادر و اشغالزا در کشور است که اکنون بین رتبه 10 و 9 جهانی رقابت می نماید.

    درآمد فروش فولاد خوزستان به 70 همت خواهد رسید
    رضا وکیلی معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد خوزستان در ادامه اظهار داشت: برنامه فولاد خوزستان برای سال جاری دست‌یابی به درآمد فروش 46 هزار میلیارد تومانی بوده که ما احتمالا تا پایان سال، فراتر از برنامه به درآمد 65 تا 70 هزار میلیارد تومانی دست خواهیم یافت.

    وی افزود: همچنین فولاد خوزستان تا پایان سال احتمالا به هدف صادرات 1.3 میلیون تنی دست خواهد یافت.

    معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد خوزستان گفت: متاسفانه با وجود ضعف تقاضای مصرفی در داخل کشور و مازاد عرضه فولاد، همزمان شاهد تنبیه‌های صادراتی در قالب عوارض و مالیات و ... نیز هستیم و این سیاست تنبیه صادراتی باید جای خود را به تشویق صادرات بدهد.

    وکیلی بیان داشت: ظرفیت تولید امروز کشور براساس ظرفیت موجود انرژی و نهاده های کشور تعریف شده و نیاز است دولت حمایت بیشتری از این صنعت نماید.

    وی افزود: فولاد خوزستان برنامه ریزی خود را برای سهم 25 درصدی بازار فولاد کشور ترتیب داده و با اقداماتی که صورت گرفته تولید در این کشور به 13 میلیون تن خواهد رسید که حدود نیمی از آن از طریق تملک خواهد بود.

    وکیلی با بیان اینکه 65 تا 70 درصد فروش داخلی فولاد خوزستان به شرکت های داخل استان انجام می شود، گفت: با توجه به تورم موجود در کشور، با اقداماتی که صورت گرفته تورم فولاد کاملا صفر بوده است و هیچ افزایش قیمتی نداشته درحالی که متاسفانه قیمت نهاده ها و انرژی درحال افزایش است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر