راه اندازی معادن، راهکار اصلی برای اشتغالزایی در کشور

عصر معدن- رئیس اتحادیه صادرکنندگان سرب و روی ایران با اشاره به اینکه همدان چندان در میان استان‌های معدنی قرار نمی گیرد، اظهار کرد: این استان برای صنعتی شدن نیازمند حمایت‌های بسیار است.;

راه اندازی معادن، راهکار اصلی برای اشتغالزایی در کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» حسن حسینقلی با اشاره به فعالیت‌های معدنی خود در استان همدان به ویژه در شهر ملایر، تصریح کرد: با وجود آنکه استان همدان چندان ذخایر سرب و روی ندارد ما در شهر ملایر در این حوزه فعالیت داریم.
    وی درباره پتانسیل‌های معدنی این استان اضافه کرد: بخش عمده ای از ذخایر معدنی استان همدان مربوط به ذخایر گچ، آهک، شن و ماسه و فلدسپات ها است.

    حسینقلی همچنین ادامه داد: خوشبختانه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در بخش معدن همکاری های خوبی داشته و تا به امروز مشکلی از سوی آنها پیش نیامده است. درواقع تعامل خوبی میان سازمان و فعالان معدنی وجود دارد.

    رئیس اتحادیه صادر کنندگان سرب و روی ایران افزود: ما در این استان در حوزه سرب و روی در حال ساخت کوره هستیم و تلاش می‌کنیم تا کارخانه روی را در کنار معدن احداث کرده تا بتوانیم محصولی با ارزش افزوده بیشتر تولید شود تا بدنبال آن علاوه بر درآمدزایی شاهد اشتغالزایی نیز باشیم.

    حسینقلی ادامه داد: کارخانه یاد شده در مرحله نیمه ساخت قرار دارد اما باید به این نکته توجه داشت که افرادی که برای استان همدان هستند بنا به دلایلی همچون عدم اطلاعات، عدم تامین مالی و... وارد سرمایه‌گذاری در این حوزه نشده اند. درواقع باید حمایت‌ها به صورتی باشد که سرمایه گذاران برای ورود به این حوزه تمایل داشته باشند. اما با این وجود ما وارد این کار شدیم و برای ساخت کوره حدود 60میلیارد تومان هزینه کرده ایم در حالی که  سیستم صنعت و معدن تنها 4 میلیارد و 800 میلیون تومان به ما داده است.

    به گفته وی، با چنین حمایتی نمی توان شاهد پیشرفت بود زیرا برای دریافت همین مقدار کم ما با مشکلات بسیاری مواجه بوده ایم.

    رئیس اتحادیه صادر کنندگان سرب و روی ایران اظهار کرد: متاسفانه در این منطقه چندان معادن بزرگی وجود ندارد و بیشتر معادن در مقیاس کوچک فعالیت دارند. معادن کوچک نیز بیشتر شامل معادن سنگ همچون گرانیت مشکی یا طوسی و معادن سیلیس می شوند.

    حسینقلی با اشاره به اینکه همدان چندان استان معدن خیزی نیست، تصریح کرد: این استان می تواند در بخش صنعتی فعالیت خود را افزایش دهد اما باید به این نکته اشاره داشت، صنعت در جایی توسعه پیدا می کند که حمایت شود و امنیت وجود داشته باشد. متاسفانه استاندار سابق همدان به جای حمایت از معدنکاران استان در تلاش بود تا مبالغ جریمه ها را افزایش دهد. البته در حال حاضر استاندار فعلی همدان نگاه بهتری دارد و فعالیت های خوبی انجام می دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر