در کمیته تحقیق، آموزش و پژوهش اعلام شد:

اشتغال زایی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: طراحی آموزش هدفمند، تدوین یک فراخوان برای ارایه ایده ها، دعوت از قطب های دانشگاهی کشور و ایجاد تعامل دوسویه در راستای اجرای "نقشه راه معدن و صنایع معدنی" هدفگذاری شده است.;

اشتغال زایی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزاش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور در نشستی با معاونان و مدیران ایمیدرو افزود: یکی از مهم ترین اولویت های سازمان، اجرای نقشه راه معدن و صنایع معدنی است.

    وی گفت: در جهت اجرای اثربخش نقشه راه، بهره مندی از ظرفیت های دانشگاه ها و مراکز علمی از اهمیت خاصی برخوردار است. در این راستا آموزش هدفمند از ارکان این مهم به شمار می رود.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: اجرای برنامه های توسعه ای در امر تولید و اکتشاف نیاز به آموزش و پژوهش دارد. شرکت های تابعه باید توجه به مقوله آموزش را اصلی مهم قلمداد کنند تا نیازها برطرف شود.

    غریب پور تاکید کرد: کمیته پژوهش سازمان از ایده ها و پیشنهادهای استادان و دانشجویان در اجرای نقشه راه معدن و صنایع معدنی استقبال می کند.

    وی اعلام کرد: اشتغالزایی برای تحصیل کردگان مرتبط با معدن و صنایع معدنی با هدف مشارکت در توسعه آموزش، از جمله برنامه های ایمیدرو خواهد بود.

    عملیاتی کردن تفاهمنامه های آموزشی و پژوهشی

    وی با تاکید بر عملیاتی کردن تفاهمنامه های بین ایمیدرو و شرکت های تابعه در بخش آموزش گفت: تولید دانش طی چشم انداز هدفگذاری شده و دستیابی به اهداف سازمانی مورد توجه ایمیدرو است و در این زمینه تعامل با قطب های علمی کشور در دستور کار قرار گرفته است.

    ایمیدرو به دنبال اثر بخش بودن اقدامات

    سازمان توسعه ای همچون ایمیدرو به دنبال اثربخش بودن، اقدامات است. به این معنی که به اهداف دست پیدا کنیم و هدفگذاری ها کارشناسی شده باشد.

    بنابر این گزارش، بررسی موضوع توسعه آموزش های غیررسمی حرفه ای فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با معدن، قطب بندی و انتخابات دانشگاه های برتر کشور به عنوان هسته مرکزی پژوهش های کاربردی ماده های معدنی و حمایت مالی و معنوی از بومی سازی فناوری های ایرانی از دیگر موارد طرح شده در این نشست بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر