غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد :

افتتاح پروژه تولید آهن اسفنجی بافت با تکنولوژی ایرانی پرد

عصر معدن- پروژه تولید آهن اسفنجی بافت بعنوان کامل ترین واحد تولید آهن اسفنجی با تکنولوژی ایرانی پرد به زودی رسما افتتاح خواهد شد.;

افتتاح پروژه تولید آهن اسفنجی بافت با تکنولوژی ایرانی پرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت اعلام کرد این کارخانه یکی از مجهزترین واحدهای تولید آهن اسفنجی است که با مشارکت ایمیدرو و بخش خصوصی ایجاد شده است. اولین تولید آزمایشی آن در 18/1/98 با درجه متالیزاسیون بالا انجام گرفت. در پی فرمایشات مقام معظم رهبری که سال 98 را سال رونق تولید نامیده اند با تلاش مضاعف همه دست اندرکاران در ابتدای سال رونق تولید این پروژه به بهره برداری رسید و آماده افتتاح رسمی شده است. این پروژه براساس برنامه قرار بود در آذر ماه امسال به بهره برداری برسد اما با همت همه دست اندرکاران و تمهیداتی که اندیشیده ایم حدودا" نه ماه زودتر از برنامه به بهره برداری رسیده است.

    غریب پور گفت: طرح فولاد بافت از جمله طرح های استانی فولاد کشور است که بمنظور محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال در شهرستان بافت استان کرمان ،از سال 1386 در زمینی به مساحت 612 هکتار به ظرفیت 800 هزار تن درسال همانند سایر طرح های هفتگانه استانی عملیات اجرایی آن توسط شرکت ملی ایران آغاز شده بود.

    وی گفت: در راستای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی بمنظور تامین مالی و استفاده از توان بخش خصوصی شرکت گسترش صنایع ماهان و بانک صنعت و معدن و با سهم 80 % درصد و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با سهم 20 % بعنوان مشارک برای ادامه عملیات اجرایی تعیین شدند و عملیات اجرایی این پروژه از سال 1393 با مدیریت بخش خصوصی توسط شرکت احیا استیل بافت و تحت نظارت شرکت ملی فولاد ایران به نمایندگی از ایمیدرو با شرایط جدید پیگیری شد. با ورود مشارکان و تزریق مالی مناسب توسط بخش خصوصی ، عملیات اجرایی طرح سرعت بیشتری گرفت در نتیجه باقیمانده عملیات اجرایی با مدیریت منسجم تر طوری پیش رفت که علیرغم تحریم ها و محدویت های نا بحق بین المللی اخیر و عدم ایفای تعهدات برخی از تامین کنندگان خارجی با تمهیداتی که اندیشیده ایم اکنون شاهد افتتاح رسمی آن در مدت زمان بسیار کمتر از برنامه تعیین شده هستیم.

    معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در خصوص زیر بناهای این پروژه گفت: زیر بناها جهت راه اندازی احیای مستقیم تامین و آماده است، آب مورد نیاز این پروژه از سد چغاخور تامین می شود و تاسیسات لازم برای گاز و برق مورد نیاز احداث و تامین شده و در حال بهره برداری است و مشکلی از نظر زیر بناها وجود ندارد.

    غریب پور در خصوص کل این پروژه گفت ، این پروژه شامل :

    * واحد احیای 1 به ظرفیت 800 هزار تن است که بزودی افتتاح رسمی خواهد شد.

    * واحد احیای 2 آن به ظرفیت 800 هزارتن تولید بریکت گرم درسال است.

    * واحد گندله سازی به ظرفیت دو و نیم ( 5/2 ) میلیون تن است که

    قرارداد لازم با پیمانکاران امضا شد و تامین مالی این دو واحد نیز صد در صد انجام شده است.

    با تکمیل و راه اندازی کامل این پروژه ها برای حدود 2000 نفر بطور مستقیم و حدود 10000 نفر بطور غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

    امیدواریم در شروع سال جدید راه اندازی این واحد نوید بخش شکوفایی اقتصادی منطقه و منشاء خیر و برکت برای مردم خوب این خطه از کشور عزیزمان باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر