قائم مقام ایمیدرو:

قیمت حمل و نقل در ایران بالاست

عصر معدن- قائم مقام ایمیدرو در مراسم امضای تفاهم‌نامه مابین خانه معدن ایران و فدراسیون لجستیک و حمل‌ونقل ایران گفت: خط دوم ریلی سنگان- بافق به مسافت ۸۰۰ کیلومتر با همکاری ایمیدرو روز گذشته به امضا رسید یکی از نمونه های مهم در سیستم حمل و نقل ریلی کشور است.;

قیمت حمل و نقل در ایران بالاست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» اردشیرسعدمحمدی با بیان این طلب در ادامه افزود: معادن و صنایع معدنی ایران به دلیل تولیدات وسیعی که دارند نیازمند توسعه در بخش حمل و نقل هستند. به عنوان مثال در استان یزد، مجتمع مهدی آباد قرار است تا 800هزارتن کنسانتره روی و 90 هزارتن کنسانتره سرب تولید کند. حال باتوجه به اینکه معدن انگوران در استان زنجان نیز نهایت تا 10سال دیگر ماده معدنی دارد و باید کارخانه های پایین دستی در استان زنجان بتوانند مواد اولیه تولید کنند و انتقال بار انجام شود، توسعه حمل و نقل ریلی از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد شد.
    وی ادامه داد: از سوی دیگر طرح‎های توسعه‌ای و افزایش میزان تولید زغال کک شو در کشور نیز از دیگر مواردی است که سبب می‌شود تا توسعه حمل و نقل ریلی روند سریعتری به خود بگیرد.
    سعد محمدی در ادامه سخنانش اظهار کرد: حال با توجه به اهمیت سیستم حمل و نقل در بخش معدن، قرار شد تا مسئولیت این موضوع بر عهده خانه معدن ایران باشد و سازمان ایمیدرو نیز به عنوان یک سازمان توسعه ای نقش حمایتی از این موضوع داشته باشد و ضمن همکاری با این بخش، بتوان برنامه‌ریزی قطعی برای سیستم حمل و نقل کشور داشت.
    به گفته وی، قیمت حمل و نقل در ایران بالاست و یکی از بخش هایی که می‌توان مد نظر قرار گیرد، بحث بنادر است. چراکه در سال گذشته حدود 19میلیون تن جابه جایی بار از بندر رجایی شهر انجام شد و این در حالی است که در بارکو که امکان بارگیری در آن وجود دارد کمتر از 3 میلیون تن بار جابه‌جا شده است. در این زمینه ما اعلام آمادگی کردیم می‌توانیم در بارکو اسکله جدید بسازیم و میزان جابه‌جایی بار را افزایش دهیم.
    قائم مقام ایمیدرو ادامه داد: لازم است تا برنامه مدون از سوی سازمان‌های مختلف همچون سازمان بنادر و کشتیرانی و هم راه‌آهن تدوین شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر