مدیرعامل فولاد غدیرایرانیان:

برای مقابله با تحریم، به پتانسیل‌های داخلی اعتماد کنیم

عصر معدن- مدیرعامل فولاد غدیرایرانیان گفت: برای تحقق چشم انداز ۱۴۰۴ و تولید ۵۵ میلیون تن فولاد، الزاماتی نیاز است که باید آنها را تهیه و تدوین کرد.;

برای مقابله با تحریم، به پتانسیل‌های داخلی اعتماد کنیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴:۰۰

    اسدالله فرشاد در گفت وگو با «عصرمعدن» با بیان این مطلب اظهار کرد: راهی که 46 سال صنعتگران معدن و فولاد کشور طی کردند و اکنون به 35 میلیون تن کنسانتره رسیده و باید به 115میلیون تن کنسانتره دست پیدا کند. برای دستیابی به این هدف باید دید منابع مالی و سرمایه گذاری و... چه بوده و چگونه اجرایی شود.
    وی ادامه داد: ما اکنون در بیشتر واحدهای معدن صنایع معدنی خود از سنگ‌آهن عیار بالا و همچنین فناوری‌هایی استفاده می‌کنیم که مصرف آب بالایی دارند. این در حالی است که فولادسازان در بیشتر کشورها روی سنگ‌آهن هماتیتی و کم‌عیار، همچنین مصرف آب کمتر متمرکز شده‌اند. پس ما نیز باید در ایران فناوری‌های نوین را بکارگرفته و در این 7سال تلاش و برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهیم. 
    مدیرعامل فولاد غدیرایرانیان در ادامه سخنانش با اشاره به تلاش و تاریخچه فعالیت در معادن کشور، اظهارکرد: بسیاری از معدنکاران قدیمی ما در معادن طی سال‌های طولانی، فعالیت بسیار داشته و از چالش‌ها و مشکلات آن گذر کرده‌اند.
    به عقیده فرشاد، بهای فولاد ایران و ارزش و جایگاه آن به مهندسان و بزرگان فولادی باز می‌گردد که سال های بسیاری برای پیشرفت این صنعت تلاش کرده اند. در این راه، جمع 500 نفری از مهندسان مسیر طولانی را طی کردند و امروز به اینجا رسیدند؛ بنابراین باید ساز و کار درستی به وجود آید و بورکراسی کم شود. از سوی دیگر باید به صادرکنندگان نیز توجه شود و امکانات برای صادرات محصولات به وجود آید و صادرکنندگان بتواند ارز حاصل از صادرات خود را برای تامین تجهیزات و نیازهایش صرف کنند.
    وی درباره تحریم‌ها وآثار آن بر فعالیت شرکت‌های فولادی نیز گفت: تحریم‌ها به ایران تحمیل شده و لازم است تا ساز و کار عبور از این گردنه ها مشخص شود. همچنین باید به پتانسیل های داخلی خود اعتماد کنیم.
    فرشاد افزود: یکی از بازارهای صادراتی که به آن امید بستیم کشور عراق است اما بازهم این در حالی است که عراقی ها می گویند تنها با دینار با ما کار می کنند و آماده همکاری با ایران هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر