آلودگی ناشی از صنایع در سیبری؛ برف سیاه در «کِمِرو»

عصر معدن- ساکنان منطقه کِمِرو در سیبری منطقه‌ای که با معدن زغال سنگ خود شناخته می‌شود این روزها گله می کنند که آلودگی صنایع رو به افزایش است. آلودگی زیاد صنایع در این منطقه این روزها چهره برف زمستانی در کمرو را به شکل برفی خاکستری و سیاه تغییر داده است.;

آلودگی ناشی از صنایع در سیبری؛ برف سیاه در «کِمِرو»
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از یورو نیوز، مردم محلی غنی‌سازی زغال سنگ در کارخانه را دلیل آلودگی و سیاه شدن برف می‌دانند. برف سیاه ناشی از گرد و غبار زغال سنگ در شهرهایی چون پروکوپیس قابل مشاهده است.

    کارخانه‌ها توافق کرده‌اند هزینه جابه‌جایی مردم را بدهند

    سرگئی سیویلو، استاندار کِمِرو در این باره گفت: «ما یک وضعیت دشوار محیط زیستی را از دوره‌های پیش به ارث برده ایم. معادن زغال سنگ به شهرها منتقل شده اند. البته شماری از کارخانه‌های زغال سنگ توافق کرده اند هزینه جابه‌جایی شهروندان ساکن این منطقه به جای دیگر را پرداخت کنند.»

    این منطقه یکی از ثروتمندترین مناطق جهان در بخش زغال سنگ است و یکی از بزرگترین مجموعه‌های صنعتی در روسیه محسوب می شود. بخش عمده‌ای از آن در دوره شوروی و با کمترین توجه به مباحث محیط زیستی توسعه یافته است.

    بعد از دوره‌ای افت کوتاه مدت در سال 1990 دوباره استخراج زغال سنگ در این منطقه رونق گرفت و حالا میزان تولید آن بیش از هر زمان دیگری است. یکی دیگر از دلایل تداوم تولید زغال سنگ به این خاطر است که با سوخت کربن ارزان می‌توان با کمترین قیمت خانه‌ها را گرم نگه داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر