کارگر مصدوم در حادثه معدن سوادکوه ترخیص شد

عصر معدن- کارگری که در اثر مسمویت تنفسی در حادثه معدن زغالسنگ سوادکوه بستری شده بود، امروز ترخیص شد.;

کارگر مصدوم در حادثه معدن سوادکوه ترخیص شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایلنا، میثم میلادی (مدیر روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی)، از ترخیص کارگر مصدوم شده در حادثه معدن زغال‌سنگ سوادکوه خبر داد.

    به گفته او؛ طبق گزارش اولیه که به دست اداره کار استان رسیده حادثه آتش سوزی در معدن زغال‌سنگ سواد کوه در اثر اتصالی کابل داخل تونل در فاصله 200 متری دهانه معدن اتفاق افتاده که 9 کارگر  به دلیل استنشاق دود دچار مشکلات تنفسی شدید شدند.

    طبق اظهارات مدیر روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ یک کارگر به دلیل مسمویت نیاز به بستری شدن پیدا کرده بود که او نیز امروز ترخیص شد.

    میلادی می‌گوید؛ 9 کارگر با حضور نیروهای امدادی اورژانس شهرستان زیرآب و پل سفید به صورت سرپایی درمان شدند.

    به گفته او؛ در صورت وجود گاز در فضای تونل ممکن بود، جرقه منجر به انفجار شده و جان کارگران به خطر بیفتد که خوشبختانه چنین اتفاقی نیفتاد.

    این در حالی است که علی عباسی (مدیر کل پزشکی قانونی استان) گفته بود: در سال گذشته تعداد 88 نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در استان جان خود را از دست دادند(همگی مرد)،که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش داشت.

      250 معدن در استان مازندران وجود دارد که از این تعداد 130 معدن فعال است. نبود بازرسی و نظارت دقیق بر ایمنی معادن حوادث مرگباری را برای کارگران رقم زده است. ریزش، گازگرفتگی و انفجار بخشی از احتمالات هر روزه کارگران شاغل در معادن است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر