خسارت ۵ میلیاردی سیل به یک معدن

عصر معدن- مسئول روابط عمومی شرکت زغال سنگ البرز شرقی از آغاز به‌کار مجدد معدن زغال‌سنگ تخت (واقع در شهرستان مینودشت) با ۲۳۵ کارگر خبر داد.;

خسارت ۵ میلیاردی سیل به یک معدن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایلنا، «مظفر شعبانی» گفت: در حادثه سیل اخیر که در روز 5 فروردین ماه سال جاری در استان گلستان اتفاق افتاد، بخش‌هایی از تونل‌های این واحد معدنی نیز  دچار آب گرفتگی و خسارت شد که در نتیجه فعالیت تونل شماره 5 که به معدن تخت نیز شهرت دارد، با 235 کارگر متوقف شد.

    او با بیان اینکه با کاهش حجم آب ورودی تولید زغال سنگ در معدن تخت از تقریبا سه روز قبل از سر گرفته شده و کارگران مشغول کار شده‌اند، در  ادامه درخصوص خسارت وارده به معدن تخت گفت: خسارت‌های ناشی از سیلاب به این واحد معدنی حدودا 5 میلیارد تومان برآورد شده و تاکنون هیچ اقدامی برای جبران این خسارات از سوی مسئولان انجام نشده است.

    وی در ادامه درباره وضعیت اشتغال کارگران معدن تخت اظهار کرد: در طول حدودا یک ماه و نیمی که این واحد معدنی به دلیل وقوع سیلاب ایمنی‌های لازم را برای فعالیت کارگران نداشت، همه 235 کارگر قراردادی و پیمانکاری  (بجز تعدادی که برای آماده‌سازی معدن حاضر بودند) مابقی بیکار شده بودند.

    او گفت: کارگران شاغل در معدن زغال سنگ تخت شامل 100 نفر کارگر قرارداد مستقیم و 135 نفر کارگر پیمانی می‌شوند که کارگران پیمانی تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکاری مشغول کارند.

    او درباره مطالبات ایام تعلیق کارگران معدن تخت اضافه کرد: پرداخت مطالبات یک و نیم ماهه کارگران قراردادی با شرکت البرز شرقی است اما با رایزنی‌های انجام شده، قرار است مستمری ایام تعلیق  135کارگر پیمانکاری این واحد معدنی از جانب اداره کار پرداخت شود.

    مسئول روبط عمومی معدن البرز شرقی، در پایان تاکید کرد: این واحد معدنی با همت شبانه‌روزی کارگران با کاهش حجم آب ورودی به درون معدن مجددا به چرخه تولید برگشت و در این بین برای جبران خسارت‌های وارد شده نیازمند حمایت مسئولان هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر