خانواده‌های جانباختگان معدن یورت مطالبات معوقه‌ای ندارند

عصر معدن- مدیر عامل معدن زمستان یورت با بیان اینکه تمام دیه جانباختگان حادثه معدن پرداخت شده و بدهی در این زمینه نداریم،گفت: خانواده‌های جانباختگان معدن یورت مطالبات معوقه‌ای ندارند.;

خانواده‌های جانباختگان معدن یورت مطالبات معوقه‌ای ندارند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از میزان، پرویز خدایی انارکی  اظهار کرد: در حادثه معدن یورت 60 متر از معدن ریزش پیدا کرده بود و آوار برداری‌ها صورت گرفت تا دسترسی ایجاد شده و کمیته حقیقت یاب بتوانند از محل بازدید و نظر خود را اعلام کنند.

    مدیر عامل معدن یورت افزود: همزمان با آوربرداری نقاط دیگر معدن از نظر استحکامات تقویت و همچنین طرح موقت تهویه نیز ایجاد شد.

    وی افزود: همزمان قراردادی با دانشگاه صنعتی شاهرود برای طرح تهویه معدن منعقد شد که 500 صفحه طرح برای تهویه تهیه و بهینه‌ترین طرح تهویه به وزارت صنعت و معدن ارائه شد.

    خدایی انارکی با اشاره به زمان 3 ماهه برای اجرای سیستم تهویه جدید تاکید کرد: چهار دستگاه جت فن جدید بدین منظور خریداری در 11 اردیبهشت افتتاح شد و در حال حاضر تهویه یک ضریب بالایی دارد.

    مدیرعامل معدن یورت با بیان اینکه با توجه به الزام وزارت کار طرح تهویه با ضریب اطمینان بالاتر را اجرا، بازرسی صورت گرفت و کمیته حقیت یاب نظرش اعلام کرد، گفت: پس از طی این مراحل مجوز پیشروی آتش باری و استخراج داده شد و به مرور کارگرانی جذب شد.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر 330 کارگر در معدن مشغول به کار هستند، خاطرنشان کرد: تولید معدن تا بهمن ماه به 3 هزار تن رسید.

    خدایی انارکی درباره پرداخت دیه جانباختگان حادثه معدن اظهار کرد: تمام دیه جانباختگان حادثه معدن پرداخت شده و بدهی در این زمینه نداریم اما، اطلاعی درباره میزان مستمری دریافتی خانواده‌های جانباختگان نداریم.

    مدیرعامل معدن یورت با بیان اینکه کلیه حقوق عقب افتاده و معوقه خانواده‌های جانباختگان پرداخت شد، گفت: خانواده‌های جانباختگان مطالبات معوقه‌ای ندارند، اما سایر کارگران ممکن است معوقه داشته باشند.

    وی درباره حقوق یک کارگر شاغل معدن نیز اظهار کرد: حداقل پایه حقوق یک کارگر معدن براساس مصوب وزارت کار است اما، با اجرای طرح رده بندی مشاغل از دی ماه حدود 20 درصد حقوق کارگران معدن افزایش می‌یابد.

    خدایی انارکی درباره بیمه کارگران نیز گفت: لیست بیمه کارگران هر ماه به بیمه ارسال می‌شود و در صورت ارسال نشدن اسامی کارگاه مربوطه جریمه می‌شود، تا ابتدای تیرماه کارگران مشکل بیمه‌ای ندارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر