خشم سازمان ملل از سرمایه‌گذاری در زغال‌سنگ

عصر معدن- بزرگترین تولیدکننده زغال‌سنگ کک به دنبال رشد از طریق مالکیت است.;

خشم سازمان ملل از سرمایه‌گذاری در زغال‌سنگ
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» تولید کننده زغال‌سنگ اتحادیه اروپا (JSW (JSW.WA می‌تواند تولید خود را بین 2.5 تا 3میلیون تن در سال افزایش دهد و این میزان از برنامه فعلی خود را برای رشد تولید به 18 میلیون تن تا سال 2030برساند. 

    در واقع جاه ‌طلبی‌های لهستان برای سرمایه‌گذاری در زغال‌سنگ باعث برانگیخته شدن خشم و عصبانیت در گفتگو و مذاکرات  آب و هوا در سازمان ملل شده‌  که در Katowice برگزار می‌شود. 

    JSW که حامی مذاکرات است، می گوید: زغال سنگ کک که در فولادسازی مورد استفاده قرار می گیرد، متمایز از زغال سنگ حرارتی برای تولید برق است و آینده ای طولانی دارد و در لیست اتحادیه اروپا به عنوان یکی از مواد معدنی استراتژیک قرار گرفته است.
    مدیرعامل شرکت "Daniel Ozon" به رویترز گفت: "جهان باید با افزایش انتشار دی‌اکسید کربن مقابله کند، اما من این شانس را نمی‌بینم که جهان بتواند این روزها بدون فولاد زندگی کند و راه‌حل آسانی برای جایگزینی فولاد و  زغال‌سنگ وجود ندارد."

    SW، یا Jastrzebska Spolka Weglowa،  قصد دارد کل تولید خود را افزایش دهد، اگرچه نسبت سهم زغال سنگ حرارتی - در حال حاضر 25 درصد بوده و در طول زمان به 10 درصد کاهش می یابد.
    رویترز در ماه سپتامبر گزارش داد که JSW در حال بررسی پیشنهاد کنترل معدن زغال سنک کک  Prairie (PDZ.AX)استرالیا است.

    این موارد در حالی مطرح می شود که برای تمام انواع زغال سنگ، تامین مالی یک مسئله مهم است، زیرا بانک های بین المللی به طور فزاینده ای تمایل به تامین مالی چنین پروژه هایی در اروپا ندارند، گرچه آنها را در کشورهای در حال توسعه تأمین مالی انجام می دهند.
    JSW  گفته است در حال تلاش برای توسعه فناوری با شرکای چینی است که می تواند واجد شرایط دریافت کمک مالی از بانک های این کشور باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر