ایست مقابل "طلا"

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی که سرمایه‌گذاران ترجیح دادند تا روشن شدن مذاکرات تجاری آمریکا و چین و رای بریگزیت در حاشیه بازار بمانند، تغییر چندانی نداشت.;

ایست مقابل "طلا"
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در 1489 دلار و 77 سنت ایستاد.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا اندکی کاهش پیدا کرد و به 1493 دلار و 20 سنت رسید.

    بازارهای سهام آسیا در معاملات روز دوشنبه صعود کردند که باعث شد رشد قیمت طلا محدود شود. شاخص MSCI بازارهای آسیا-اقیانوسیه بجز ژاپن، 0.2 درصد رشد کرد.

    استفن اینس، استراتژیست بازار در شرکت اکسی تریدر گفت: سرمایه‌گذاران منتظر عقب نشینی قیمت‌ها برای ورود به بازار و خرید هستند. آنچه که از قیمت‌های طلا پشتیبانی کرده است، نگرانی‌ها از رکود اقتصادی هستند. در حال حاضر هیچ عامل مهمی برای جهت دادن به حرکت قیمت طلا وجود ندارد.

    جنگ تجاری آمریکا و چین به اقتصادهای سراسر جهان آسیب زده است. صادرات ژاپن برای دهمین ماه متوالی کاهش پیدا کرد و صادرات کره جنوبی در 20 روز نخست اکتبر 19.5 درصد کاهش داشت. در چین قیمت خانه‌های نوساز با روند ثابتی در سپتامبر رشد کرد که مایه آسودگی خاطر سیاستگذاران بود زیرا نسبت به ریسک بدهی بالا و حباب مسکن نگران هستند و از سیاست‌های تشویقی در این بخش خودداری می‌کنند.

    بر اساس گزارش رویترز، سیاستگذاران انگلیسی روز شنبه رای دادند تا از پذیرش تصمیم بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس درباره توافق بریگزیت خودداری کنند و به این ترتیب وی ناچار خواهد شد تاریخ خروج از اتحادیه اروپا را برای سومین بار به تعویق بیاندازد. این رویداد نیز به بهبود فضای بازار کمک نکرد و خوش بینی که هفته گذشته درباره توافق اخیر ایجاد شده بود را تضعیف کرد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.1 درصد رشد کرد و به 17 دلار و 56 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.2 درصد کاهش، به 887 دلار و 40 سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری 0.7 درصد رشد کرد و 1767 دلار معامله شد که از رکورد 1783 دلار در روز پنج شنبه کمتر بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر