طلا ارزان شد

عصر معدن- قیمت طلا پس از اینکه در معاملات روز گذشته به کمتر از ۱۳۰۰ دلار سقوط کرد، روز چهارشنبه به دنبال تقاضا برای خرید ارزان، اندکی بهبود یافت.;

طلا ارزان شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.3 درصد رشد کرد و به 1293.89 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته 1.7 درصد سقوط کرده و به 1288.31 دلار رسیده بود که پایین‌ترین قیمت امسال و همچنین پایین‌ترین قیمت طلا از 28 دسامبر بود.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن 0.2 درصد افزایش یافت و به 1293.30 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه 27.90 دلار یا 2.1 درصد ریزش کرده و در 1290.30 دلار بسته شده بود.

    به گفته جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا، رشد بازده اوراق قرضه آمریکا و گران شدن دلار آمریکا، عامل سقوط طلا به پایین مرز 1300 دلار بود. رشد اندک قیمت طلا در معاملات روز جاری نشان می‌دهد که ممکن است اندکی فرصت خرید از سوی برخی از سرمایه‌گذاران مشاهده شده باشد.

    بالا رفتن ارزش دلار، طلا را که به این ارز قیمت‌گذاری می‌شود برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر می‌کند.

    دلار روز چهارشنبه در برابر سبدی از ارزهای رقیب نزدیک به بالاترین رکورد پنج ماه گذشته ایستاد که تا حد زیادی تحت تاثیر رشد بازده اوراق خزانه 10 ساله پس از انتشار آمار مطلوب از میزان خرده‌فروشی آمریکا بود.  

    در این بین، بازار سهام‌های آسیا پس از این‌که کره شمالی در اعتراض به برگزاری مانور نظامی مشترک میان کره جنوبی و آمریکا مذاکرات رده بالا با سئول را لغو کرد، روند نزولی پیدا کردند.

    بر اساس گزارش رویترز، اگرچه تنش‌های سیاسی جهان همچنان با ایجاد تقاضا برای طلا به عنوان دارایی مطمئن، از قیمت این فلز زرد حمایت می‌کنند اما سرمایه‌گذاران می‌گویند اصلی‌ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت طلا، ارزش دلار و افزایش نرخ‌های بهره‌ آمریکا خواهد بود.

    به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است تا سطح 1302 دلار افزایش پیدا کند و سپس مجددا سقوط خواهد کرد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.4 درصد افزایش یافت و به 16.29 دلار رسید. این فلز روز سه‌شنبه حدود 1.6 درصد سقوط کرده بود که بزرگترین کاهش یک روزه از 23 آوریل بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.3 درصد رشد کرد و به 895.74 دلار رسید و هر اونس پالادیوم با 0.1 درصد کاهش، 981.50 دلار معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر