بازار به افزایش طلا خوش‌بین شد

عصر معدن- در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال‌استریت و سرمایه‌گذاران تغییر نظر داده و نسبت به بالا رفتن قیمت طلا در هفته جاری ابراز خوش بینی کردند.;

بازار به افزایش طلا خوش‌بین شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال‌استریت و سرمایه‌گذاران تغییر نظر داده و نسبت به بالا رفتن قیمت طلا در هفته جاری ابراز خوش بینی کردند.

    طلا پنج‌شنبه گذشته به پایین‌ترین رکورد امسال سقوط کرد و سپس تحت تأثیر آمار اشتغال غیر کشاورزی آمریکا در روز جمعه که نشان داد اقتصاد این کشور در ماه میلادی گذشته تنها 20 هزار شغل ایجاد کرده است، بهبود یافت.

    افشین نوابی، مدیر معاملات شرکت ام کی اس اظهار کرد: پس از آمار اشتغال اخیر آمریکا، به نظر می‌رسد طلا تا مرز 1350 دلار پیش خواهد رفت.

    در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت، 14 نفر شرکت کردند که از میان آنها، 12 نفر یا معادل 86 درصد افزایش قیمت طلا و یک نفر یا 7 درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند و به همین تعداد نیز نظری نداشتند.

    در این بین، 538 نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند که از میان آنها، 274 نفر یا معادل 51 درصد افزایش قیمت طلا و 177 نفر یا 33 درصد کاهش قیمت این فلز را پیش‌بینی کردند. 87 نفر یا 2.2 درصد نیز نسبت به روند قیمت طلا نظری نداشتند.

    در نظرسنجی هفته پیش اکثر کارشناسان وال‌استریت و سرمایه‌گذاران نسبت به بالا رفتن قیمت طلا ابراز خوش‌بینی کرده بودند.

    در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل 13.20 دلار یا یک درصد افزایش پیدا کرد و در 1299.30 دلار بسته شد و برای کل هفته حدود 0.6 درصد رشد نشان داد.

    شون لاسک، مدیر شرکت "والش تریدینگ" با اشاره به قیمت 1280.80 دلار روز پنج شنبه، گفت: این کف قیمت طلا است و طلا با پرسش‌های زیادی که نسبت به وضعیت اقتصاد جهانی وجود دارد، بالاتر خواهد رفت.

    آدام بوتون، مدیرکل شرکت فارکس لایو نیز اظهار کرد طلا حمایت یافته و احتمال ریسک گریزی بالایی در هفته جاری وجود دارد.

    کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت SIA Wealth Management به کیتکونیوز گفت: وی به طلا در کوتاه مدت خوش بین است اما در میان مدت انتظار دارد این فلز ارزشمند رشد محدودی پیدا کند. وی به آمار ضعیف اشتغال آمریکا اشاره کرد که مانع از افزایش بیشتر نرخ‌های بهره توسط بانک مرکزی آمریکا و رشد ارزش دلار خواهد شد.

    دارین نیوسام، تحلیلگر فنی مستقل نیز اظهار کرد: نمودارهای فنی بالا رفتن قیمت طلا را نشان می‌دهند.

    بیل باروچ، رئیس شرکت "بلو لاین فیوچرز" نیز اظهار کرد که ماندن طلا در همین حدود منطقی به نظر می‌رسد زیرا اقتصاد جهانی بدنبال آمار تجارت مأیوس کننده چین و آمار تولید ضعیف آلمان، رو به افول گذاشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر