طلای جهانی ارزان شد

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی بدنبال ابراز تمایل آمریکا برای حل اختلافات تجاری با چین و بهبود ریسک پذیری سرمایه گذاران که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد، با کاهش روبرو شد.;

طلای جهانی ارزان شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.3 درصد کاهش یافت و به 1329.11 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه به 1348.06 دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در یک هفته گذشته بود.
    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن 0.6 درصد کاهش یافت و به 1332.60 دلار رسید.
    با خروج سرمایه گذاران از بازار طلا، بازارهای سهام آسیایی از پایینترین رکورد دو ماه گذشته بهبود یافتند. سرمایه گذاران امیدوارند خطر جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان به کلی رفع شود.
    پس از اینکه تعرفه های آمریکا به ارزش 50 میلیارد دلار روی واردات کالاهای چینی واکنش سریع پکن را برانگیخت و چینی ها اعلام کردند با هدف قرار دادن کالاهای مهم آمریکایی تلافی خواهند کرد، آمریکا به مذاکره برای یافتن راه حلی در خصوص تجارت ابراز تمایل کرد.
    به گفته جاشوا روتبارت، از مدیران شرکت "جی روتبارت اند کو"، کاهش قیمت طلا نشان می دهد معامله گران به سودگیری از رشد اخیر قیمتها پرداخته اند و از فرصتهای کوتاه مدت بازار سود جسته اند. اما هر چه جنگ تجاری شدت بگیرد، تقاضای بالاتری برای طلا مشاهده خواهیم کرد.
    بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز چهارشنبه ثابت بود و در 852.03 تن ایستاد.
    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.1 درصد کاهش یافت و به 16.27 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.6 درصد کاهش، 906.74 دلار معامله شد و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش، در 927 دلار ایستاد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر