طلا از کاهش قیمت دست بردار نشد

عصر معدن-قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار آسیا تحت تاثیر رشد ارزش دلار آمریکا که تقاضای سرمایه‌گذاران برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد، به پایین‌ترین قیمت در یک هفته گذشته سقوط کرد.;

طلا از کاهش قیمت دست بردار نشد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.4 درصد کاهش پیدا کرد و به 1218.23 دلار رسید. بهای معاملات این بازار در هفته جاری 1.2 درصد کاهش داشته که بزرگ‌ترین کاهش هفتگی در سه ماه گذشته به شمار می‌رود.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر 0.3 درصد کاهش پیدا کرد و در 1221.70 دلار ایستاد. بر اساس گزارش رویترز، دلار پس از این‌که بانک مرکزی آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام کرد نرخ‌های بهره را ثابت نگه می‌دارد اما بر تحکیم سیاست پولی تاکید کرد، در برابر ارزهای رقیب صعود کرد.

    شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ حدود 0.8 درصد در معاملات روز گذشته صعود کرده بود.

    نرخ‌های بهره بالاتر آمریکا، ارزش دلار را تقویت کرده و تقاضا برای طلا که بازدهی ندارد را کم‌تر می‌کند. بانک مرکزی آمریکا امسال سه دور نرخ‌های بهره را افزایش داده و با توجه به رشد تورم و رشد مطلوب اشتغالزایی، انتظار می‌رود در نشست دسامبر خود، بار دیگر نرخ‌های بهره را افزایش دهد.

    وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش‌بینی کرد هر اونس طلا برای تحویل فوری حمایت در سطح 1211 دلار را امتحان می‌کند و اگر به پایین سطح مذکور سقوط کند، احتمالا تا سطح 1202 دلار عقب‌نشینی خواهد کرد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.6 درصد کاهش یافت و به  14.32 دلار رسید. این فلز از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود 2 درصد کاهش قیمت داشته که بزرگ‌ترین کاهش هفتگی نقره در 9 هفته اخیر خواهد بود.

    هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 1.2 درصد سقوط کرد و به 853.45 دلار رسید که پایین‌ترین قیمت در یک هفته گذشته بود. پلاتین از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود یک درصد کاهش قیمت داشته که بزرگ‌ترین کاهش هفتگی این فلز از اواخر سپتامبر است.

    هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با حدود 0.3 درصد کاهش، 1120.60 دلار معامله شد. با این حال از ابتدای هفته جاری تاکنون 0.6 درصد رشد داشته که چهارمین رشد هفتگی پالادیوم خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر