امیدواری بازار طلا به افزایش قیمت‌ها

عصر معدن- در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز کارشناسان وال استریت با اشاره به انتظار برای خرید طلا به عنوان دارایی مطمئن، به افزایش قیمت طلا در معاملات هفته جاری خوش بین بودند.;

امیدواری بازار طلا به افزایش قیمت‌ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، بازار سهام در هفته گذشته صعودهای متعددی را تجربه کرد و طلا با کاسته شدن از نگرانیهای سرمایه گذاران نسبت به صدمات اپیدمی کرونا بر اقتصاد جهانی، کاهش پیدا کرد. با این حال این بحران هنوز رفع نشده و سازمان جهانی بهداشت شمار تلفات ویروس کرونا در چین را 637 نفر اعلام کرده است در حالی که بیش از 31 هزار مورد ابتلا به این ویروس گزارش شده است.

    اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در شرکت ساکسو بانک گفت: تاثیر این ویروس را نمی‌توان نادیده گرفت. وی که به افزایش قیمت طلا خوش بین بود، گفت: تاثیر کامل هر گونه کندی اقتصادی در چین و خارج از آن هنوز به طور کامل در بازارها به حساب نیامده است.

    در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، 12 نفر شرکت کردند که هشت نفر معادل 67 درصد افزایش قیمت و یک نفر معادل هشت درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و سه نفر معادل 25 درصد نظری نداشتند.

    در این بین، 966 نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران شرکت کردند که 570 نفر معادل 60 درصد افزایش و 232 نفر معادل 24 درصد کاهش قیمت را پیش بینی کردند در حالی که 164 نفر معادل 17 درصد نظری نداشتند.

    در نظرسنجی هفته گذشته 82 درصد کارشناسان وال استریت و 69 درصد سرمایه گذاران به افزایش قیمت طلا رای داده بودند. بهای معاملات آتی طلا در بازار آمریکا روز جمعه سه دلار و 40 سنت معادل 0.2 درصد افزایش پیدا کرد و در 1573 دلار و 40 سنت بسته شد اما برای کل هفته حدود 0.9 درصد کاهش ثبت کرد.

    دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالا در شرکت "آر جی او فیوچرز" در این باره به کیتکونیوز گفت: به نظر می‌رسد طلا می‌خواهد به رکورد بالای اخیرش بازگردد. اگر اپیدمی ویروس کرونا همچنان نگران کننده باشد، طلا همچنان خریدار خواهد داشت.

    به گفته فیلیپ فلاین، تحلیلگر گروه پرایس فیوچرز، به نظر می‌رسد طلا پس از این که به پایین محدوده معاملاتش اخیرش سقوط کرد، درصدد بهبود دوباره است. طلا اوایل هفته گذشته با این امید که ویروس کرونا ممکن است به سرعت مهار شود، کاهش پیدا کرده بود اما اخبار اخیر نشان می‌دهد که این طور نیست.

    فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "بلو لاین فیوچرز" اظهار کرد: من نه تنها به دلیل شیوع ویروس کرونا بلکه با توجه به رشد نرخ بیکاری آمریکا، به افزایش قیمت طلا خوش بین هستم. مشاغل غیرکشاورزی آمریکا در ماه میلادی گذشته 225 هزار مورد افزایش یافت اما نرخ بیکاری از 3.5 به 3.6 درصد رشد کرد زیرا افراد بیشتری در جست و جوی شغل، وارد بازار کار شدند.

    چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه لاسال فیوچرز گفت: به نظر می‌رسد فعالان بازار به بازبینی نزولی آمار مشاغل آمریکا توجه بیشتری معطوف کردند. در حالی که مشاغل غیرکشاورزی آمریکا ماه میلادی گذشته رشد چشمگیری پیدا کرد اما آمار سال 2019 به میزان نیم میلیون شغل بازبینی نزولی شد. وی در ادامه پیش بینی کرد طلا در محدوده 1560 دلار حمایت خواهد یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر