فروکش تب افزایش قیمت طلا با صعود دلار

عصر معدن- روند افزایشی قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار که نگرانیها نسبت به شیوع اپیدمی جدید را تحت‌الشعاع قرار داد، متوقف شد.;

فروکش تب افزایش قیمت طلا با صعود دلار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، ارزش هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.1 درصد کاهش پیدا کرد و به 1579 دلار و 38 سنت رسید.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش، به 1578 دلار و 10 سنت رسید.

    قیمت طلا در چهار روز گذشته تحت تاثیر شیوع اپیدمی ویروس کرونا که بازارهای مالی را بهم ریخته و باعث شده مقامات به وضع محدودیتهای سفر در طول تعطیلات سال نوی چینی اقدام کنند، افزایش پیدا کرده بود.

    به گفته جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا، نگرانی های فزاینده نسبت به پیامدهای اقتصادی ویروس کرونای جدید از قیمت طلا در سطح 1580 دلار حمایت کرده است. طلا می تواند به مرز 1600 دلار صعود کند اما در محدوده 1570 تا 1590 دلار خواهد ماند زیرا بازار به اطلاعات بیشتری نیاز دارد و هنوز مسائل زیادی پیرامون این ویروس مبهم هستند.

    بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیایی روز سه شنبه که شمار تلفات ویروس کرونا در چین به 106 نفر رسید و کارشناسان سلامت، توانایی چین برای مهار این ویروس را که به بیش از 10 کشور رسیده است، زیر سوال بردند به روند ریزشی روزهای گذشته ادامه دادند.

    طلا در شرایط ابهامات سیاسی و مالی یک سرمایه گذاری مطمئن به شمار می رود. با این حال رشد قیمت طلا در واکنش به افزایش ارزش دلار که نزدیک به بالاترین حد خود در دو ماه گذشته قرار دارد، متوقف شد.

    سرمایه گذاران همچنین منتظر نخستین نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا هستند که روزهای 28 و 29 ژانویه برگزار می‌شود و انتظار می‌رود سیاست گذاران آمریکایی نرخهای بهره را بدون تغییر نگه دارند. پایین ماندن نرخهای بهره به نفع طلا است زیرا جذابیت سرمایه گذاری در این فلز که بازدهی ندارد را افزایش می دهد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری 1.4 درصد صعود کرد و به 2299 دلار و 96 سنت رسید. این فلز روز گذشته حداکثر هفت درصد ریزش قیمت داشت.

    هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.2 درصد کاهش، به 18 دلار و پنج سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.4 درصد افزایش، 987 دلار و 73 سنت معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر