امید بازار طلا به افزایش قیمت تا پایان ۲۰۱۹

عصر معدن- در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز کارشناسان وال‌استریت پیش بینی کردند قیمت طلا در طول معاملات آرام کریسمس بالا رفته یا ثابت می‌ماند در حالی که سرمایه‌گذاران به رشد قیمت این فلز ارزشمند خوش بین بودند.;

امید بازار طلا به افزایش قیمت تا پایان ۲۰۱۹
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، 17 نفر شرکت کردند که از میان آنها 9 نفر معادل 53 درصد افزایش قیمت طلا و هفت نفر معادل 41 درصد کاهش قیمت را پیش بینی کردند و به همین تعداد نظری درباره روند قیمت طلا نداشتند.

    در این بین، 677 نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران شرکت کردند که از میان آنها، 383 نفر معادل 57 درصد افزایش و 156 نفر معادل 23 درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و 138 نفر معادل 20 درصد هم نظری نداشتند.

    برای هفته گذشته تحلیلگران وال استریت درباره روند قیمت طلا به اکثریت نرسیدند اما اکثر سرمایه‌گذاران انتظار افزایش قیمتها را داشتند. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آتی آمریکا سه دلار و 50 سنت معادل 0.2 درصد کاهش یافت و در 1480 دلار و 90 سنت بسته شد و برای کل هفته 0.8 درصد افزایش به ثبت رساند. رشد قیمت طلا از ابتدای سال 2019 تاکنون به 12.6  درصد محدود شده است.

    رشد قیمت طلا که در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی به پناه‌گاه مطمئن سرمایه تبدیل می‌شود از ابتدای امسال تاکنون عمدتا تحت تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین و تاثیر منفی آن بر رشد اقتصاد جهانی بوده اما عامل اصلی تاثیرگذار بر بازارهای طلا، کاهش ریسک جنگ تجاری با اعلام فاز اول توافق تجاری میان این دو کشور بوده است.

    جان ویر، یکی از مدیران شرکت والش تردینگ به کیتکونیوز گفت: من اندکی به افزایش قیمت طلا خوش بین هستم زیرا احتمال دارد بازارهای سهام در روزهای پایانی سال با سودگیری معامله‌گران روبرو شوند و این اتفاق از قیمت طلا پشتیبانی خواهد کرد.

    آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی پیش بینی کرد طلا بالا می‌رود اما در هفته پیش رو روند افزایشی طلا اندک خواهد بود.

    باب هابرکورن، کارگزار ارشد کالا در شرکت "آر جی او فیوچرز" اظهار کرد که طلا به کمک دلار ضعیف رشد می‌کند اما طلا بر مبنای روند فصلی تمایل دارد در فاصله اکنون تا پایان ژانویه رشد کند.

    جیم ویکاف، تحلیلگر فنی ارشد کیتکونیوز گفت: طلا بالاتر خواهد رفت و اگرچه در عرصه ژئوپلیتیکی فعلا اوضاع آرام است اما این وضعیت طولانی نخواهد شد.

    فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در گروه پرایس فیوچرز در میان کسانی بود که ثابت ماندن قیمتها را پیش بینی کرد و در این باره گفت: طلا در نقره در ایام تعطیلات در بازه محدودی نوسان خواهند شد.

    چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه لاسال فیوچرز هم با اشاره به این که میانگین قیمت 50 روزه معاملات آتی طلا حدود 1484 دلار و میانگین قیمت 20 روزه 1473 دلار است و این فلز در پنج روز گذشته بین این دو محدوده نوسان داشته است، پیش بینی کرد قیمت طلا ثابت خواهد ماند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر