افزایش قیمت طلا به بالاترین رقم ۴ ماهه

عصر معدن- قیمت طلا در روز پایانی معاملات هفته گذشته ۲۴.۳ دلار افزایش یافت و به ۱۵۵۲.۴ دلار در هر اونس در پایان معاملات رسید.;

افزایش قیمت طلا به بالاترین رقم ۴ ماهه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از تسنیم، پس از حمله هوایی آمریکا به عراق و شهادت فرمانده سپاه قدس ایران، تمایل به سرمایه های ایمن افزایش یافت و در نتیجه قیمت طلا در روز جمعه از سطح 1550 دلار در هر اونس گذشت و به بالاترین حد چهار ماهه رسید.

    قیمت طلا در روز پایانی معاملات هفته گذشته 24.3 دلار افزایش یافت و به 1552.4 دلار در هر اونس در پایان معاملات رسید.

    حمله دیروز باعث افزایش تنش‌ها در خاورمیانه بین ایران و آمریکا و متحدان آن مخصوصاً رژیم صهیونیستی و عربستان شد. ایران تهدید کرده این حمله هوایی را تلافی می‌کند.

    دیوید مگر، مدیر تجارت فلزات در های ریج فیوچرز، گفت:« با حمله دیروز آمریکا و به شهادت رسیدن فرمانده ارشد ایران به دستور دونالد ترامپ و قول رهبر ایران به انتقام، بازارهای سهام سقوط کرده اند و تمایل به سرمایه های ایمن افزایش یافته است، بنابراین  قیمت طلا بالا رفته است».

    ارزش طلا هم مانند سایر سرمایه های ایمن در زمان بی ثباتی های سیاسی افزایش می یابد. این فلز گرانبها با بیش از 2.5 درصد افزایش، بهترین هفته را از اوایل ماه اوت تجربه کرده است.

    اول هنسن، تحلیلگر ارشد ساکسو بانک گفت:« ما شاهدیم که طلا و نقره به روند صعودی خود که در اواخر دسامبر آغاز شد ادامه می‌دهند و بدون شک  تحولات اخیر و حمله دیروز عراق در افزایش قیمت آنها تاثیر داشته است».

    قیمت پالادیوم هم 1.3 درصد افزایش یافت و به 1985.40 در هر اونس رسید.

    پلاتین هم با 0.4 درصد افزایش قیمت، 982.84 دلار در هر اونس معامله شد که بیشترین افزایش قیمت آن از اکتبر بود.

    قیمت نقره هم با 0.3 درصد افزایش به 18.08 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر