کف قیمت طلا بالا رفت

عصر معدن- اسکاتیا بانک در گزارشی اعلام کرد شروع قوی طلا در سال میلادی جاری کف قیمت این فلز ارزشمند را از ۱۴۵۰ دلار که در سال ۲۰۱۹ پیدا کرده بود، بالا برده است.;

کف قیمت طلا بالا رفت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل ایسنا، نیکی شیلز، استراتژیست کالای اسکاتیا بانک در یادداشتی نوشت: 1450 دلار کف قیمت جدید طلا بود اما در شرایط ملتهب فعلی که بازار تمایلی برای فروش ندارد، به نظر می‌رسد 1500 دلار کف قیمت طلا در سال 2020 خواهد بود.

    قیمت طلا در معاملات چهارشنبه گذشته بازار نیویورک پس از پاسخ کوبنده سپاه به حمله تروریستی آمریکا و هدف قراردادن پایگاه نیروهای تروریستی آمریکا در عراق، تا مرز 1613 دلار و 30 سنت پیش رفته بود که بالاترین قیمت در هفت سال گذشته بود. اما پس از این که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد به نظر می‌رسد ایران خیال حمله ندارد، حدود یک درصد سقوط کرد و به 1558 دلار و 30 سنت رسید.

    به گفته استراتژیست اسکاتیا بانک، پیامدهای تنشهای ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، لحاظ کردن ریسکهای بخش عرضه در قیمت نفت و همچنین ریسکهای ژئوپلیتیکی در قیمت طلا را ضروری می کند.

    وی در ادامه افزود: بازبینی قیمت طلا مطابق با تغییر مواضع بانک مرکزی آمریکا در نیمه دوم سال 2019 بوده اما دورنمای قیمت بالاتر تهدیدهای احتمالی مانند ریسکهای تجاری، اقتصادی و ژئوپلیتیکی را دربرگرفته است. توانایی طلا برای منطبق کردن مدام خود از عوامل قدیمی مانند جنگهای  تجاری و نرخهای بهره به عوامل جدید مانند کاهش ارزش دلار و بالا رفتن انتظارات تورمی، تحولی سازنده برای دورنمای بلندمدت این فلز زرد است.

    بر اساس گزارش کیتکونیوز، نیکی شیلز همچنین اظهار کرد طلا شاهد ورود فصلی قوی سرمایه گذاران به بازار این فلز است که احتمالا در سال 2020 تداوم پیدا می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر