کوره‌های بزرگ‌ترین کارخانه قطعه‌سازی مازندران دوباره روشن شد

عصر معدن- مدیرعامل کارخانه فولادین ذوب آمل گفت که از امروز یکشنبه تعدادی از کارگران کارخانه به سرکارهایشان فراخوانده شدند و اکنون به صورت تک شیفت مشغول کار هستند.;

کوره‌های بزرگ‌ترین کارخانه قطعه‌سازی مازندران دوباره روشن شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، حسام اردشیر  افزود: بنا به پیشنهاد استاندار مازندران مبنی بر راه اندازی مجدد خطوط، با بضاعت موجود تا زمان رفع موانع تولید در ستاد تسهیل و نیز عملیاتی شدن کامل تعهدات شرکت ساپکو طبق صورتجلسه اخیر در وزارت صمت ، اقدام به بازگشایی مجدد مجموعه کردیم و حدود یک سوم نیروهای کارخانه به محل کار خود بازگشتند و اکنون فرآیند تولید آغاز شد.

    وی در پاسخ به این پرسش که آیا ایران‌خودرو تحویل قراضه و مواد اویله را به کارخانه فذا آغاز کرده است اگفت: خیر، هنوز هیچ مواد اولیه از سوی ایران‌خودرو به کارخانه فذا تحویل نشده است که خلاف تعهدات و تفاهمنامه میان ایران‌خودرو و فولادین ذوب آمل است.

    مدیرعامل کارخانه فولادین ذوب آمل افزود: فعالیت کارخانه با استفاده از مواد اولیه خریداری شده از بازار آزاد آغاز شده است و هنوز از وعده ایران‌خودرو خبری نیست.

    اردشیر از سرگیری فعالیت کارخانه را دستور استاندار مازندران عنوان کرد و گفت: عصر امروز جلسه ستاد تسهیل استان با حضور استاندار مازندران و مدیران کل تمامی دستگاه های اجرایی ذیربط در محل کارخانه فولادین ذوب آمل برگزار می شود تا به مشکلات این شرکت رسیدگی شود.

    وی همچنین در واکنش به این ادعا که آغاز فعالیت تداوم خواهد داشت ، اظهار داشت: بله ، آغاز فعالیت کارخانه بر اساس خرید قراضه از محل سرمایه در گردش شرکت بود و امیدواریم هر چه زودتر تمامی نیروهای خود را به کارخانه فرا خوانیم.

    قصد اخراج کارگران را نداریم

    مدیرعامل کارخانه فولادین ذوب آمل همچنین اعلام کرد که در صورت تامین مواد اولیه برای تولیدات ، این شرکت هیچ یک از کارگرانش را اخراج نخواهد کرد وهمگی را باز می گرداند.

    وی افزود: اکنون نیز هیچ یک از کارگران و نیروهای کارخانه فذا اخراج نیستند و فعلا در حالتی از مرخصی به سر می برند.

    او ادامه داد: هدف و خواست کارخانه فولادین ذوب آمل آغاز و بازگشت به فرایند تولید است ، زیرا تعطیلی کارخانه نه تنها به ضرر کارخانه و سهام داران است ، بلکه منجر به دلسرد شدن دیگر مشتریان خواهد شد و همچنین بیکاری قشر جوان است که عمده نیروهای مجموعه را تشکیل می دهند.

    مدیرعامل شرکت فولادین ذوب آمل با اشاره به رایزنی های انجام شده با وزیر صنعت ، معدن و تجارت و همچنین مدیران ایران‌خودرو ، گفت: وعده‌هایی مبنی بر آغاز تحویل مواد اولیه به این شکرت داده شد که تاکنون اجرایی نشده است.

    شرکت فولادین ذوب آمل از معدود کارخانه های کشور در صنعت قطعه سازی محسوب می شود که پایه فعالیت آن بر مبنای نیاز خودروسازی کشور تامین و استقرار یافته است.

    این شرکت در بهترین شرایط سالانه حدود 80 هزار تن قطعات چدنی و فولادی برای صنعت خودروسازی تولید می کند که 90 درصدآن مربوط به شرکت خودروسازی ایران‌خودرو است.

    فولادین ذوب آمل با اشتغال یکهزار و 600 نفر به صورت مستقیم به عنوان بزرگ ترین شرکت قطعه سازی ایمنی و فوق ایمنی در مجموعه سازی اکسل کشور است که بر اساس مواد اولیه قراضه تامین شده از سوی خودروسازان فعالیت و تعداد زیادی از قطعات فولادی و چدنی نشکن ، چـدن خاکسـتری و چدن آلــیاژی را برای خوردوهای پژو و سمند، نیسان ، پراید و رنو تولید می کند. این قطعات اکسل ، دیسک ترمز ، کاسه چرخ ، کالیبر ، میل لنگ ، منیفولد دود موتور ، فلایویل ، توپی ، پوسته جعبه فرمان و سگدست را شامل می شود.

    بنا به تعهدات ایران‌خودرو ، این کارخانه باید ماهانه چهار هزار تن آهن قراضه به عنوان مواد اولیه به شرکت فذا تحویل می داد که حدود چهار ماه  است که این مواد اولیه به دست شرکت نرسیده است .

    از حدود یک ماه پیش عملا کارگران این شرکت بیکار و تولید در این شرکت به دلیل نبود مواد اولیه متوقف شد.

    البته بسیاری از کارشناسان ریشه مشکل پیش امده برای کارخانه فذا را ناشی از سرمایه گذاری تک بعدی مدیران شرکت می دانند که فقط به نیاز کارخانه ایرانخودرو تکیه کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر