قیمت طلا بالا رفت

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت کرد، افزایش یافت اما دلار قوی تر رشد قیمتها را محدود نگه داشت.;

قیمت طلا بالا رفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، های هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.3 درصد کاهش یافت و به 1420 دلار و 65 سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته به 1413 دلار و 80 سنت عقب نشینی کرده بود.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در 1421 دلار و 30 سنت ایستاد.

    مارگارت یانگ یان، تحلیلگر بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس" اظهار کرد: تنش‌های ژئوپلیتکی و بدبینی نسبت به نتیجه مذاکرات تجاری آمریکا و چین تقاضا برای خرید طلا را تقویت کرده است. از سوی دیگر رشد شاخص دلار آمریکا، تاثیر منفی روی قیمتهای طلا داشته است.

    شاخص دلار آمریکا در معاملات روز چهارشنبه در بالاترین حد پنج هفته اخیر ایستاد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر کرد.

    در عرصه تجارت، رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا، اعلام کرد هفته آینده برای دیدار با مقامات چینی و رسیدن به توافق برای پایان دادن به جنگ طولانی مدت میان دو اقتصاد بزرگ جهان، به پکن سفر خواهد کرد.

    بر اساس گزارش رویترز، بازارها همچنین منتظر هستند بانک مرکزی اروپا در نشست سیاست پولی پنج شنبه هفته جاری تسهیل سیاست پولی خود را اعلام کند در حالی که انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا در نشست 31 ژوییه خود نرخ‌های بهره را کاهش دهد اما انتظارات برای کاهش 50 واحدی نرخ‌های بهره تعدیل شده است.

    موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه شنبه 0.25 درصد کاهش یافت و به 823.13 تن رسید.

    وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز اظهار کرد: هر اونس طلا در محدوده 1412 تا 1427 دلار خنثی به نظر می‌رسد و با خروج از این محدوده، جهت حرکت مشخصی پیدا خواهد کرد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.3 درصد افزایش یافت و به 16 دلار و 45 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.5 درصد افزایش، به 858 دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.3 درصد کاهش، 1522 دلار و یک سنت معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر