طلا امیدی به افزایش قیمت ندارد

عصر معدن- نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران باور ندارند که فشار فروش در بازار طلا هفته جاری تمام خواهد شد.;

طلا امیدی به افزایش قیمت ندارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، طلا هفته گذشته را با عملکرد نه چندان مطلوبی به پایان برد و بازار طلا با فشار فروش فنی روبرو شد زیرا ریسک پذیری سرمایه گذاران بهبود پیدا کرد و این موضوع باعث کاهش سه درصدی قیمت طلا در هفته گذشته شد که بزرگترین کاهش هفتگی در دو سال و نیم اخیر بود.

    دارین نیوسام، رییس شرکت "دارین نیوسام آنالایز" اظهار کرد اگرچه بازار طلا روند نزولی پیدا کرده است اما به نظر نمی‌رسد دچار بیش فروش شده باشد و سطح حمایت مهم بعدی طلا حدود 1407 دلار خواهد بود.

    در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، 13 نفر شرکت کردند که از میان آنها چهار نفر یا 31 درصد افزایش قیمت طلا و هشت نفت یا 61 درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند. یک نفر یا معادل هشت درصد نیز نظری نداشت.

    در این بین، 991 نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران شرکت کردند که از میان آنها، 482 نفر یا 49 درصد افزایش و 331 نفر یا 33 درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و 177 نفر یا 18 درصد هم نظری نداشتند.

    اگرچه اکثر سرمایه گذاران در این نظرسنجی هنوز نسبت به افزایش قیمت طلا خوش بین بودند اما برای نخستین بار از ماه مه میزان خوش بینی آنها به پایین 50 درصد کاهش پیدا کرد. مشارکت در این نظرسنجی آنلاین به بالاترین سطح خود از اواخر سپتامبر رسید.

    در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران پیش بینی اشتباهی داشتند. بهای هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر در معاملات روز جمعه بازار آمریکا سه دلار و 50 سنت یا 0.2 درصد کاهش یافت و در 1462 دلار و 90 سنت بسته شد و برای کل هفته 3.2 درصد کاهش نشان داد.

    درصد درستی پیش بینی تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران از ابتدای امسال تاکنون 52 درصد بوده است.

    چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "لاسال فیوچرز گروپ" اظهار کرد فشار فروش فنی صدمه فنی قابل توجهی به روند صعودی طلا زد. وی اکنون منتظر است تا ببیند آیا طلا حمایت در سطح 1405 دلار را که میانگین قیمت 200 روزه است، تست خواهد کرد. ندوس به کیتکونیوز گفت با توجه به وضعیت بازارهای سهام که به رکورد بالایی صعود کرده اند، افزایش قیمت برای طلا دشوار خواهد بود.

    کوین گریدی، رییس شرکت فونیکس فیوچرز هم قیمت های پایینتر برای طلا در کوتاه مدت پیش بینی و فروش در صورت افزایش قیمت به 1480 دلار را توصیه کرد.

    با وجود همه اخبار منفی که در فضای طلا وجود دارد، برخی از سرمایه گذاران آماده نیستند از این فلز ارزشمند دست بکشند. برخی از تحلیلگران اظهار می کنند که بازارها درباره پیش بینی پایان جنگ تجاری میان آمریکا و چین، بیش از حد خوش بین هستند. قیمت طلا از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون تحت تاثیر پیامدهای جنگ تجاری آمریکا و چین بر اقتصاد و تجارت جهان، بیش از 14 درصد رشد کرده است.

    دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز جمعه پس از این که احتمال لغو برخی از تعرفه‌ها روی واردات کالاهای چینی را رد کرد، ابهامات جدیدی را در فضای بازار نسبت به دورنمای توافق تجاری دو ابرقدرت اقتصادی به وجود آورد.

    افشین نوابی، مدیر معاملات شرکت بازرگانی "ام کی اس" اظهار کرد که اگرچه طلا هفته دشواری را سپری کرد اما بدبینی کاملا به این فلز زرد با درنظر گرفتن ابهاماتی که در بازار وجود دارد، به این سادگی نخواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر