طلا بین دوراهی اخبار مثبت و منفی!

عصر معدن- قیمت طلا پس از افزایش در سه روز معامله گذشته، در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانی‌های فزاینده نسبت به وخامت شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن روی بازارهای جهانی که آمار اقتصادی مثبت آمریکا و چین را تحت الشعاع قرار داد، ثابت ماند.;

طلا بین دوراهی اخبار مثبت و منفی!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در 1569 دلار و پنج سنت ایستاد.

    در بازار معاملات آتی آمریکا هر اونس طلا ثابت بود و 1572 دلار و 70 سنت معامله شد.

    گروهی از کارشناسان بین المللی تحت نظر سازمان جهانی بهداشت به پکن رفته‌اند تا به تحقیقات درباره شیوع ویروس کرونا که تاکنون بیش از 900 نفر در سرزمین اصلی چین را قربانی کرده است، کمک کنند.

    بازارهای سهام آسیایی در معاملات روز جاری به دلیل واهمه از پیامدهای شیوع کرونا سقوط کردند.

    به گفته مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس"، ابهامات زیادی پیرامون تاثیر شیوع ویروس کرونا وجود دارد و بازار شاهد افزایش شمار تلفات و موارد ابتلا به این ویروس است. پیامدهای اقتصادی این اپیدمی هنوز معلوم نیست اما اگر وضعیت به همین روال ادامه پیدا کند، از قیمت طلا پشتیبانی خواهد کرد.

    بر اساس گزارش رویترز، عاملی که روز دوشنبه رشد قیمت طلا را محدود کرد، ارزش دلار بود که پس از انتشار آمار اشتغال مطلوب آمریکا در روز جمعه، نزدیک به بالاترین حد چهار ماه اخیر در برابر رقیبان خود قرار گرفت.

    تاثیر ویروس کرونا به عنوان یک ریسک جدید برای دورنمای اقتصادی از سوی بانک مرکزی آمریکا معرفی شده و جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا احتمالا در سخنرانی دو روزه خود در برابر کنگره آمریکا، به این موضوع خواهد پرداخت.

    موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه 0.13 درصد رشد کرد و به 916.08 تن رسید.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.6 درصد افزایش، به 2329 دلار و 83 سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش، 17 دلار و 70 سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.6 درصد رشد کرد و به 970 دلار و 83 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر