تولید ۹۵ درصد از قطعات با بازیافت باتری های لیتیوم - یونی

عصر معدن- گزارشی که شرکت مشاوره CSIRO در مورد بازیافت باتری های لیتیوم – یونی در روز چهارشنبه منتشر کرد حاکی از آن است که سالانه تنها دو درصد از ۳،۳۰۰ تن زباله باتری لیتیوم - یونی بازیافت می‌شود.;

تولید ۹۵ درصد از قطعات با بازیافت باتری های لیتیوم - یونی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، این شرکت به دنبال تکرار موفقیتی است که در موضوع بازیافت باتری های سرب اسیدی به دست آمده است. در واقع در سال 2010 میلادی 98 درصد از 150،000 تن از باتری های اسید سرب بازیافت شدند.
    نویسندگان این مطالعه یک تلاش چند جانبه برای تشویق بازیافت باتری‌های لیتیوم - یونی را پیشنهاد کرده‌اند. این مزیت آلودگی محیطی کمتری خواهد داشت و خطر آتش‌سوزی از باتری‌های لیتیوم - یونی را کاهش خواهد داد. مواد مورد نیاز برای ساخت باتری‌های لیتیوم - یونی هم پر هزینه بوده و بازیافت نیز می‌تواند به عرضه اضافه شود.
    CSIRO می گوید: میزان بازیافت با باتری کم می‌تواند از طریق درک بهتر از اهمیت بازیافت، بر بهبود فرآیندهای جمع‌آوری، همچنین بر اجرای راه‌هایی برای بازیافت مواد، غلبه کند.
    اگر باتری‌های لیتیوم - یونی بازیافت شوند، 95 درصد از قطعات را می توان به باتری‌های جدید تبدیل کرد و یا در صنایع دیگر مورد استفاده قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر