اوج‌گیری دوباره قیمت طلا در بازار جهانی

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی درپی نگرانی‌ها نسبت به اعتراضات در هنگ کنگ و ریزش ارزش ارز آرژانتین در بحبوحه کندی اقتصاد جهانی، به بالاترین حد در بیش از شش سال گذشته صعود کرد.;

اوج‌گیری دوباره قیمت طلا در بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.3 درصد رشد کرد و به 1515 دلار و 32 سنت رسید. بهای معاملات این بازار پیش‌تر تا مرز 1518 دلار و سه سنت پیش رفته بود.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا 0.6 درصد افزایش یافت و به 1526 دلار و 90 سنت رسید.

    به گفته ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی در شرکت دیلی فارکس، بحران در آرژانتین و وخامت اوضاع سیاسی در هنگ کنگ باعث ریسک گریزی سرمایه‌گذاران شده است. بانک‌های مرکزی نمی‌توانند کار چندانی انجام دهند زیرا نرخ‌های بهره در رکورد پایینی قرار دارد.

    معترضان موفق شدند فرودگاه هنگ کنگ را که پرازدحام‌ترین فرودگاه باری جهان است، تعطیل کنند. این اعتراضات که در مخالفت با لایحه استرداد به سرزمین اصلی چین آغاز شده بود به درخواستها برای دموکراسی گسترش یافته است. در آن سوی دیگر جهان، نگرانی‌ها نسبت به بازگشت سیاستهای مداخله جویانه بازار آرژانتین را فرا گرفته است. این ابهامات به همراه نگرانی نسبت به پیامدهای جنگ تجاری آمریکا و چین که باعث کندی اقتصاد جهانی شده است، سرمایه گذاران را متقاضی دارایی‌های امن کرده است.

    طلا به همراه ین ژاپن و اوراق قرضه آمریکا در شرایط ابهامات سیاسی و مالی به عنوان سرمایه‌گذاری مطمئن دیده می‌شود. ین نزدیک به بالاترین حد خود در هفت ماه اخیر در برابر دلار قرار گرفت.

    بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران به سمپوزیوم سالانه بانک مرکزی آمریکا که هفته آینده برگزار می‌شود چشم دوخته‌اند. معامله‌گران احتمال کاهش 25 واحدی نرخ‌های بهره توسط بانک مرکزی آمریکا در سپتامبر را 74 درصد ارزیابی می‌کنند.

    نرخ‌های بهره جذابیت سرمایه‌گذاری در طلا که بازدهی ندارد را افزایش می‌دهد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر می‌کند.

    ذخایر طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز دوشنبه 0.9 درصد رشد کرد و به 847.77 تن رسید که منعکس کننده تقاضای بالا برای طلا است.

    به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است مقاومت در سطح 1524 دلار را تست کند و اگر این سطح شکسته شود، می تواند تا سطح 1546 دلار صعود کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 1.1 درصد جهش پیدا کرد و به 17 دلار و 25 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.9 درصد افزایش، 859 دلار و 71 سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.7 درصد افزایش، در 1436 دلار و 87 سنت ایستاد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر