طلا بهانه‌ای برای افزایش قیمت ندارد

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر امیدواری بازار به توافق تجاری آمریکا و چین که ارزش دلار را تقویت کرد و تقاضا برای دارایی‌های پرریسک را برانگیخت، برای دومین روز متوالی کاهش پیدا کرد.;

طلا بهانه‌ای برای افزایش قیمت ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.2 درصد کاهش پیدا کرد و به 1506 دلار و 33 سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا 0.2 درصد کاهش یافت و به 1508 دلار و 40 سنت رسید.

    پکن و واشنگتن نشانه‌های پیشرفت مذاکرات تجاری را نشان داده‌اند و روزنامه فایننشیال تایمز روز دوشنبه خبر داد که آمریکا در حال بررسی حذف برخی از تعرفه‌ها روی کالاهای چینی است.

    مارگارت یانگ یان، تحلیلگر بازار شرکت "سی ام سی مارکتس" در مصاحبه تلفنی به رویترز گفت: امیدواری اخیر به آتش‌بس تجاری میان آمریکا و چین باعث شد شب گذشته ارزش دلار تحکیم شود و قیمت طلا امروز کاهش پیدا کند.

    دلار آمریکا در معاملات روز سه‌شنبه در بالاترین حد یک هفته اخیر در برابر ارزهای رقیب معامله شد در حالی که بازارهای سهام آسیا تحت تاثیر خوش‌بینی به امضای توافق مقدماتی میان آمریکا و چین و پایان دادن به جنگ تجاری، به بالاترین رکورد خود از ژوییه تاکنون صعود کردند.

    دلار قوی‌تر طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر می‌کند. جونی تیوس، استراتژیست شرکت یو بی اس در یادداشتی نوشت: اخبار تجاری مثبت در پایان هفته گذشته و ریسک‌پذیری در بازارهای سهام، آزمونی برای انعطاف پذیری طلا و باور بازار به روند صعودی این فلز خواهد بود.

    آمار اخیر که نشان داد وضعیت بزرگترین اقتصاد جهان به آن بدی که تصور می‌رفت، نبوده است تا حدودی از نگرانی‌ها نسبت به خطر رکود اقتصادی کاست با این حال بانک مرکزی آمریکا امسال با هدف پشتیبانی از رشد اقتصادی، نرخ‌های بهره را سه بار کاهش داده است.

    بر اساس گزارش رویترز، پس از آمار اشتغال اکتبر آمریکا که بهتر از حد انتظار بود، سرمایه‌گذاران اکنون منتظر انتشار گزارش ISM از بخش غیرتولید آمریکا هستند و پیش‌بینی می‌شود این گزارش نشان دهد فعالیت تولیدی در اکتبر اندکی تسریع شده است. اما آمار روز دوشنبه نشان داد سفارش‌های جدید برای کالاهای ساخت آمریکا در سپتامبر بیش از حد انتظار کاهش داشته و هزینه شرکت‌ها روی تجهیزات کمتر از حد انتظار بوده است.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و به 18 دلار و شش سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.3 درصد افزایش یافت و 937 دلار و 97 سنت بود. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری 0.1 درصد رشد کرد و به 1781 دلار و 19 سنت رسید. بهای این فلز روز گذشته 1.5 درصد کاهش پیدا کرده بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر