شیب کاهش قیمت طلا تندتر شد

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی با چشم انداز انعقاد توافق تجاری مقدماتی میان آمریکا و چین، به پایین‌ترین حد خود در دو هفته گذشته کاهش یافت.;

شیب کاهش قیمت طلا تندتر شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.1 درصد کاهش یافت و به 1454 دلار و 19 سنت رسید.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.2 درصد کاهش، به 1453 دلار و 80 سنت رسید.

    بنجامین لو، تحلیلگر شرکت فیلیپ فیوچرز اظهار کرد: ما شاهد نشانه‌های پیشرفت مذاکرات تجاری بوده ایم و همچنین منتظر آمار اقتصادی خوب در هفته جاری هستیم و همه این موارد به خوش بینی جمعی کمک کرده است. بنابراین ریسک پذیری افزایش پیدا کرده و دورنمای بازار طلا تیره شده است.

    دو روز پس از انتشار گزارشهایی مبنی بر این که پکن و واشنگتن به امضای توافق تجاری نزدیک می‌شوند، لیو هی، معاون نخست وزیر چین، رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا و استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا درباره مسائل مربوط به فاز اول توافق تجاری تماس تلفنی داشتند.

    بازارهای سهام آسیایی با امیدواری به توافق دو اقتصاد بزرگ جهان در آینده نزدیک، صعود کردند و دلار نزدیک به بالاترین حد خود در دو هفته گذشته ایستاد.

    بازارها پس از این که چین در یکشنبه هفته جاری اعلام کرد حمایت از حقوق مالکیت معنوی را افزایش خواهد داد، از نشانه‌های افت بیشتر تنشهای تجاری استقبال کردند.

    قیمت طلا که در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می‌شود از ابتدای امسال تاکنون بیش از 13 درصد رشد کرده که عمدتا تحت تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین و تاثیر منفی آن بر رشد اقتصاد جهانی بوده است.

    جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا روز دوشنبه گفت: مقامات این بانک چشم انداز مطلوبی برای اقتصاد آمریکا دارند. با این حال رشد اقتصاد جهانی ضعیف و ابهام تجاری مانع از رشد شده و اگر آمار اقتصادی باعث شود، ارزیابی آنها از چشم انداز رشد اقتصادی تغییر کند، مناسب با آن واکنش نشان خواهند داد.

    بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی آمریکا امسال سه دور نرخ‌های بهره را به منظور حمایت از رشد اقتصادی کاهش داده است اما پس از نشست اکتبر، سیاستگذاران آمریکایی اعلام کردند تا زمانی که نشانه جدی از وخامت اوضاع اقتصادی مشاهده نکنند، نرخ‌های بهره را پایین‌تر نخواهند برد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.3 درصد کاهش، به 16 دلار و 85 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، 897 دلار و 44 سنت بود. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، به 1798 دلار و 99 سنت رسید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر