افت قیمت طلای جهانی شدت گرفت

عصر معدن- طلا به دنبال انتشار آمار اقتصادی مطلوب آمریکا که از ارزش دلار حمایت کرد، در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی نزدیک به پایین‌ترین قیمت دو هفته گذشته که روز جمعه به آن سقوط کرده بود، ثابت ماند.;

افت قیمت طلای جهانی شدت گرفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در 1276.79 دلار معامله شد.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش، به 1276.40 دلار رسید.

    پس از انتشار آماری که نشان داد که اعتماد مصرفی آمریکا در اوایل ماه مه در بحبوحه خوش‌بینی رو به رشد نسبت به دورنمای اقتصادی به بالاترین حد در 15 سال گذشته صعود کرده است، طلا روز جمعه به 1274.51 دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت در دو هفته گذشته بود.

    مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس" اظهار کرد: تقاضایی که برای دلار آمریکا به عنوان دارایی مطمئن وجود دارد از درخشش طلا کاسته است و اکنون که قیمت طلا به پایین 1290 دلار سقوط کرده شرایط دشواری برای این فلز ارزشمند وجود دارد.

    تجدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین نیز از ارزش دلار پشتیبانی کرد. سرمایه گذاران سال گذشته که جنگ تجاری میان دو غول اقتصادی جهان به راه افتاد، خرید دلار را به طلا ترجیح داده بودند.

    شاخص دلار هفته گذشته بزرگترین رشد هفتگی از اوایل ماه مه را به ثبت رساند.

    بر اساس گزارش رویترز، فعالان بازار پس از این‌که گوگل تأیید کرد بخشی از همکاری خود با غول فناوری چینی هواوی را معلق کرده است، نگران ماندند. این اتفاق نقطه عطفی در روابط تجاری میان آمریکا و چین به‌شمار می‌رود.

    به گفته جفری هالی، تحلیلگر شرکت OANDA، برای طلا اکنون سطح 1265 دلار حمایت مهمی محسوب می‌شود که باید آن را حفظ کند و اگر به پایین این قیمت سقوط کند احتمال افت بیشتر این فلز ارزشمند وجود دارد.

    در این بین آمار نشان داد ذخایر طلای "اس پی دی آر گلدتراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه 0.4 درصد رشد کرده و به 736.17 تن رسید.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش، به 14.43 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری یک درصد جهش یافت و به 821.85 دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش، 1314 دلار معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر