پیشروی طلای جهانی آغاز شد

عصر معدن- طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر افت ارزش دلار که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت کرد، افزایش یافت.;

پیشروی طلای جهانی آغاز شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.2 درصد رشد کرد و به 1313.43 دلار رسید.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل با 0.2 درصد افزایش، در 1316.6 دلار معامله شد.

    دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: اگر دو طرف به دستیابی به توافق تجاری نزدیک شوند، وی مهلت اول مارس را نادیده خواهد گرفت. وی پیش از این تهدید کرده بود اگر تا اول ماه مارس، با چین به توافق نرسد، تعرفه روی واردات کالاهای چینی به ارزش 200 میلیارد دلار را از 10 به 25 درصد افزایش خواهد داد. تنش‌های تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان از سال گذشته بازارهای مالی را ملتهب کرده و جذابیت دلار آمریکا به‌عنوان دارایی امن را افزایش داد.

    دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ در واکنش به اظهارات ترامپ، گفت: جزئیات اندکی درباره مذاکرات تجاری آمریکا و چین وجود دارد و خرید دارایی‌های امن که اوایل ماه جاری مشاهده شده بود، اندکی ضعیف شده است.

    بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار آمریکا در برابر ارزهای آسیایی کاهش یافت و در 96.66 واحد قرار گرفت. این شاخص در معاملات روز گذشته حدود 0.4 درصد کاهش یافته بود که بزرگترین کاهش یک روزه در دو هفته اخیر بود.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری 0.6 درصد افزایش یافت و به 1411.44 دلار رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، 15.72 دلار معامله شد و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری، تغییری نداشت و در 786.54 دلار ایستاد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر