طلا از افزایش قیمت دست بردار نیست

عصر معدن- کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران شرکت کننده در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز پیش‌بینی کردند با ادامه ابهامات در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، وضعیت به نفع بالا رفتن قیمت طلا در هفته جاری خواهد ماند.;

طلا از افزایش قیمت دست بردار نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرى «عصرمعدن»، به نقل از ایسنا، طلا یکی از معدود بازارهایی است که با وجود شیوع سریع ویروس کرونا در وضعیت خوبی به سر می‌برد زیرا دارایی‌های پرریسکی مانند سهام، نفت خام، فلزات صنعتی و حتی دارایی امنی مانند دلار آمریکا با سقوط ارزش خود روبرو شده اند.

    معاملهگران به خرید طلا روی آوردهاند به خصوص پس از این که بانک مرکزی آمریکا در اقدامی غیرمنتظره نرخ‌های بهره را 50 واحد کاهش داد تا صدمات اقتصادی این اپیدمی را به حداقل برساند.

    به گفته فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد شرکت پرایس فیوچرز، در شرایطی که بانک مرکزی آمریکا و سایر بانک‌های مرکزی سیاست پولی خود را تسهیل کردهاند، نمی توان انتظار داشت قیمت طلا کاهش پیدا کند. وحشت و دلار ضعیف‌تر، طلا را در روند صعودی نگه خواهد داشت.

    در نظرسنجی طلای کیتکونیوز برای هفته جاری، 13 کارشناس وال استریت شرکت کردند که از میان آن‌ها 12 نفر معادل 92 درصد افزایش قیمت طلا را پیش بینی کردند. هیچ کس انتظار کاهش قیمت را نداشت و یک نفر معادل هشت درصد هم نظر خنثی ابراز کرد.

    در این بین، در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز 1919 نفر رای دارند که بیش‌ترین تعداد در دو سال و نیم گذشته بود. مجموعا 1395 نفر معادل 73 درصد افزایش قیمت طلا، 284 نفر معادل 15 درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند و 240 نفر معادل 13 درصد نظری نداشتند.

    در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته، اکثر کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران نسبت به رشد قیمت طلا خوش بین بودند. تا اواخر صبح جمعه نظر آنها درست بود اما سپس طلا با سودگیری معامله گران روبرو شد و بخشی از رشد چشمگیرش را از دست داد. با این حال هر اونس طلا در بازار معاملات آتی آمریکا با چهار دلار و 40 سنت معادل 0.3 درصد افزایش، در 1672 دلار و 40 سنت بسته شد، در حالی که در مقطعی تا مرز 1690 دلار پیش رفته بود. طلا برای کل هفته 6.79 درصد رشد قیمت ثبت کرد.

    باب هابرکورن، کارگزار ارشد کالا در شرکت آر جی او فیوچرز با اشاره به شیوع ویروس کرونا، در این باره گفت: تصور می کنم طلا به دلایل واضح قیمت بالاتری پیدا خواهد کرد. با ریزش بازده اوراق خزانه آمریکا در مقطع فعلی طلا نسبت به اوراق خزانه، دارایی مطمئنتری به شمار می رود.

    جیم ویکاف، تحلیلگر فنی ارشد کیتکو هم پیشبینی کرد قیمت طلا به دلیل تقاضا برای دارایی امن به روند صعودی خود ادامه خواهد داد. عوامل فنی به نفع افزایش قیمت طلا هستند.

    کوین گریدی، رییس شرکت فونیکس فیوچرز گفت: نسبت به رشد قیمت طلا در هفته جاری خوش بین مانده است زیرا شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در خارج از چین افزایش پیدا کرده و بازارها فعلا در حالت وحشت بسر می برند. تا زمانی که موارد ابتلا به ویروس کرونا کاهش پیدا نکند، بازار خرید طلا پررونق خواهد ماند.

    چارلی ندوس، استراتژیست بازار در گروه لاسال فیوچرز پیش بینی کرد بهای هر اونس طلا برای تحویل در آوریل تا مرز 1736 دلار صعود خواهد کرد. اما آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی به کیتکونیوز گفت: طلا پس از روند صعودی پرشتاب اخیر به تنفس نیاز دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر