طلا رکورد جدید زد

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین که تقاضای سرمایه گذاران برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت کرد به رکورد بالای جدیدی جهش یافت.;

طلا رکورد جدید زد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.9 درصد رشد کرد و به 1486 دلار و 41 سنت رسید.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا 0.9 درصد افزایش یافت و به 1497 دلار و 90 سنت رسید.

    ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی ارشد در شرکت دیلی فارکس در این باره گفت: جنگهای تجاری عامل افزایش اخیر قیمت‌ها بوده‌اند. جنگ لفاظی شدید میان واشنگتن و پکن نگرانی‌ها نسبت به شدت گرفتن منازعه و آسیب دیدن رشد اقتصاد جهانی را برانگیخته است.

    طبق نظرسنجی رویترز، آمار احتمالا نشان خواهد داد صادرات چین در ژوییه برای دومین ماه متوالی کاهش پیدا کرده است. انتظار می‌رود واردات این کشور نیز کاهش پیدا کند که علامت عدم موفقیت تدابیر محرک اقتصادی دولت چین خواهد بود.

    بانک گلدمن ساکس اعلام کرده دیگر انتظار ندارد پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 توافق تجاری صورت بگیرد و بانک مورگان استنلی هشدار داده که تعرفه‌های تلافی‌جویانه ممکن است اقتصاد جهانی را تا اواسط سال میلادی آینده دچار رکود کند.

    بر اساس گزارش رویترز، یک مقام بانک مرکزی آمریکا روز سه شنبه اظهار کرد که بهتر است پیش از تصمیم گیری درباره کاهش دوباره نرخ‌های بهره، کمی صبر کرد و آمار اقتصادی بیشتری را دید.

    ذخایر طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه شنبه 0.21 درصد رشد کرد و به 836.92 تن رسید که منعکس کننده تقاضای بالا برای طلا است.

    بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا به پایین‌ترین حد در سه سال گذشته سقوط کرد.

    به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است مقاومت در سطح 1497 دلار را امتحان کند و اگر این قیمت شکسته شود، طلا ممکن است تا محدوده 1524 دلار صعود کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 1.7 درصد رشد کرد و به 16 دلار و 73 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با یک درصد افزایش، 855 دلار و 76 سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.1 درصد کاهش، در 1436 دلار و 34 سنت ایستاد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر