خیز طلا برای صعود به ۱۴۰۰ دلار

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر حملات موشکی اخیر قدرت‌های غربی علیه سوریه که تقاضا برای خرید این فلز به عنوان دارایی مطمئن را تقویت کرد افزایش پیدا کرد.;

خیز طلا برای صعود به ۱۴۰۰ دلار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرى «عصر معدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.2 درصد افزایش یافت و به 1347.84 دلار رسید.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن با 0.2 درصد رشد، به 1350.60 دلار رسید.

    قیمت طلا چهارشنبه گذشته تحت تاثیر شدت گرفتن تنش‌های ژئوپلیتیکی، 1.1 درصد صعود کرده و به بالاترین قیمت از اواسط ژانویه رسیده بود، اما روز پنج شنبه 1.3 درصد ریزش کرد با این‌همه برای کل هفته حدود 0.8 درصد رشد قیمت ثبت کرد.

    آمریکا، فرانسه و انگلیس روز شنبه 105 موشک پرتاب کرده و نقاطی را که مدعی بودند سه تاسیسات تسلیحات شیمیایی در سوریه است، به تلافی حمله شیمیایی به دوما که هفتم آوریل به وقوع پیوست، هدف قرار دادند.

    به گفته برایان لان، یکی از مدیران شرکت "گلدسیلور سنترال"، قیمت طلا در کوتاه‌مدت به سوی افزایش متمایل شده است، زیرا این فلز زرد در بحبوحه تنش‌ها بر سر سوریه، تحریم‌های آمریکا، روسیه و جنگ تجاری، یک دارایی مطمئن به‌شمار می‌رود.

    در حالی که واشنگتن آماده می‌شود فشار بر روسیه را با تحریم‌های اقتصادی جدید افزایش دهد، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، روز یکشنبه هشدار داد که حملات غربی بیشتر به سوریه امور جهان را دچار هرج و مرج خواهد کرد.

    بر اساس گزارش رویترز، قیمت طلا امسال تحت تاثیر اختلافات تجاری بین‌المللی، تنش‌های ژئوپلیتیکی و نوسان در بازارهای سهام بیش از سه درصد رشد کرده، اما به گفته معامله‌گران، این فلز ارزشمند تحت تاثیر انتظارات بالا برای افزایش نرخ‌های بهره آمریکا همچنان در محدوده قیمت ثابتی مانده است.

    تاد کالوین از شرکت "آمبروزینو برادرز" در گفت و گو با شبکه "سی ان بی سی" گفت: تنش‌های ژئوپلتیکی ممکن است قیمت طلا را به 1400 دلار برساند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش، 16.68 دلار معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.1 درصد افت کرد و به 926.74 دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری 0.2 درصد افزایش یافت و به 988.80 دلار رسید. قیمت این فلز روز جمعه تا مرز 990.50 دلار صعود کرده بود و هفته گذشته 9.6 درصد افزایش یافت که بزرگترین رشد هفتگی از ژانویه سال 2017 بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر