دودستگی بازار درباره روند قیمت طلا

عصر معدن- نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز نشان داد موج بدبینی به روند افزایشی طلا در میان کارشناسان وال‌استریت افزایش پیدا کرده است در حالی که سرمایه گذاران همچنان به این فلز ارزشمند خوش بین مانده‌اند.;

دودستگی بازار درباره روند قیمت طلا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، تغییر نظر کارشناسان وال‌استریت در حالی روی داده که بازار طلا با نخستین کاهش هفتگی خود در پنج هفته گذشته روبرو شد. اگرچه بسیاری از تحلیلگران فروش در بازار طلا را توصیه نمی‌کنند اما پس از این که طلا به بالاترین حد در شش سال گذشته صعود کرد، انتظار دارند سودگیری روی جو بازار تاثیر بگذارد.

    اوژن واینبرگ، مدیر استراتژی کالا در کومرس بانک در این باره اظهار کرد: وضعیت اقتصادی به حد سابق وخیم به نظر نمی‌رسد و بنابراین مشاهده سودگیری در بازار تعجب آور نخواهد بود. اما حتی اگر قیمتها کاهش پیدا کند، روند صعودی بلندمدت تغییر نکرده است.

    در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته جاری، 15 نفر از کارشناسان وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها شش نفر یا 40 درصد افزایش قیمت طلا و به همین تعداد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند در حالی که سه نفر یا 19 درصد درباره روند کوتاه مدت طلا نظری نداشتند.

    در نظرسنجی کیتکونیوز از سرمایه گذاران، 1203 نفر شرکت کردند که از میان آنها 762 نفر یا 63 درصد افزایش و 258 نفر یا 21 درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند در حالی که 183 نفر یا 15 درصد نظری نداشتند.

    در نظرسنجی هفته گذشته، هر دو گروه کارشناسان وال‌استریت و سرمایه گذاران نسبت به روند افزایش قیمت طلا خوش بین بودند. در معاملات روز جمعه بازار آمریکا هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر هفت دلار و 50 سنت یا معادل 0.5 درصد کاهش پیدا کرد و در 1529 دلار و 40 سنت بسته شد. قیمت طلا برای کل هفته 0.5 درصد کاهش نشان داد اما برای اوت بیش از شش درصد رشد ثبت کرد.

    میزان درستی پیش‌بینی هر دو گروه از ابتدای سال 2019 تاکنون 56 درصد بوده است.

    چارلی ندوس، تحلیلگر ارشد بازار در گروه لاسال فیوچرز با وجود این که انتظار دارد بازار طلا شاهد سودگیری از رشد قیمتها باشد اما همچنان به روند افزایش قیمت طلا خوش‌بین است. وی به کیتکونیوز گفت: فوق العاده به طلا در کوتاه مدت خوش بین است زیرا بازار بالای میانگین قیمت 10 روزه مانده است و طلا در شرایطی که بازارهای سهام موفق شدند به سطح بالاتری صعود کنند، عملکرد خوبی نشان داد و رشد قیمت خود را حفظ کرد.

    اما آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی که در چند هفته گذشته نسبت به طلا بدبین بوده است، بر موضع خود باقی ماند و اظهار کرد طلا در آستانه تصحیح قیمت قرار دارد.

    اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسوبانک نسبت به روند قیمت طلا نظری نداشت و به کیتکونیوز گفت: اگر طلا در کوتاه مدت به سطح پایین‌تری نزول کند، تعجب نخواهد کرد زیرا خوش بینی سرمایه گذاران در یک هفته اخیر بهبود پیدا کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر